بحران مسکن برای مهاجران غیراروپایی در فرانسه

13:06 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۶۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بسیاری از مهاجران غیراروپایی در فرانسه با بحران مسکن مواجه هستند و در حاشیه شهرها سکونت دارند.

خبرگزاری میزان - فرانسه شاهد افزایش مداوم تعداد مهاجران غیر اروپایی است که از مسکن مناسب برخوردار نیستند و در حلبی‌‌آبادهای حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و بیش از 25 هزار نفر هنوز در خانه‌های غیررسمی در حاشیه کلان‌شهرها سکونت دارند.

به گزارش نشریه فرانسوی «لوموند»، وعده‌های دولت فرانسه در این زمینه تاکنون محقق نشده است؛ در سال 2019، دولت این کشور وعده داد که تا سال 2022 تعداد افراد ساکن در حلبی آبادها را به نصف کاهش دهد اما تاکنون تعداد این افراد کاهش نیافته است.

به گفته هیئت بین‌وزارتی مسکن و دسترسی به مسکن (DIHAL)، در حال حاضر کمتر از 12 هزار شهروند اروپایی - عمدتا از رومانی و بلغارستان - در فضاهای زندگی غیررسمی در کلان‌شهرهای فرانسه زندگی می‌کنند، در حالی که این رقم در سال 2018 نزدیک به 14 هزار نفر بود.

بر اساس گزارش سالانه سازمان «روم یوروپ» که اخیرا منتشر شد، هنوز بیش از 25 هزار نفر در چنین مکان‌هایی زندگی می‌کنند.

به گفته هیئت بین‌وزارتی مسکن و دسترسی به مسکن  (DIHAL)، در حال حاضر کمتر از 12 هزار شهروند اروپایی - عمدتاً از رومانی و بلغارستان - در فضاهای زندگی غیررسمی در حاشیه شهرهای بزرگ فرانسه زندگی می‌کنند، در حالی که این رقم در سال 2018 نزدیک به 14 هزار نفر بود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه «رم یوروپ»، همچنان 25 هزار نفر از مهاجران غیراروپایی در حلبی‎‌آبادهای حاشیه شهرهای فرانسه زندگی می‌کنند.

ماه ژانویه سال 2018 دولت فرانسه دستور «تغییر کامل رویکرد» در مورد این سکونتگاه‌ها را صادر کرده اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

گزارش این نهاد حقوق بشری تاکید می‌کند که سیاست‌های عمومی برای مبارزه با این موضوع تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا  تنظیم شده و برای مهاجران غیراروپایی که چندین سال در این سکونتگاه‌ها اقامت دارند اقدامی صورت نگرفته است.

گزارش «رم یوروپ» می‌گوید «در حالی که سازمان‌های غیردولتی روزانه تنوعی از منشا این مسکن‌های نامطمئن را مشاهده و گزارش می‌کنند، منشور مقامات دولتی فرانسه دیگر با واقعیت موجود هماهنگ نیست.»

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *