متهمان پرونده چند شرکت نفتی در اصفهان به 16 سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند

13:23 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۴۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور احکام نهایی پرونده «چند شرکت نفتی با ۲۷ نفر متهم» به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان خبر داد.


خبرگزار میزان - دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان، حکم قطعی پرونده‌ای با موضوع اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری با اشاره به این خبر، بیان کرد: در اجرای تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی در خصوص انتشار احكام قطعی متهمان در جرايد كثيرالانتشار يا رسانه ملی در یکی از پرونده‌های رسیدگی شده در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان مربوط به چند شرکت نفتی با ۲۷ نفر متهم بوده است که بر اساس دادنامه صادره از شعبه مذكور، تعداد ۲۳ نفر از متهمان آن را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به مجازات‌های حبس و جزای نقدی محکوم کرده است و نسبت به 4 نفر نیز رأی برائت صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: از مجموع ۲۳ نفر محكومان پرونده اسامی ۸ نفر از افراد حقيقی و حقوقی و احكام محكومان در اين پرونده، وفق ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی به شرح زير صادر شده است.

شرکت سهامی خاص پتروپالایش کیان اسپادانا به پرداخت ۱۹۵ میلیارد و ۶۰۸ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان جزای نقدی درحق خزانه دولت محکوم و همچنین حکم به انحلال شرکت مذکور صادر شده است.

شرکت سهامی خاص پالایش کریمخان اصفهان به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی معادل میزان وزنی و ارزش ریالی مواد نفتی یارانه‌ها و همچنین حکم به انحلال شرکت مذکور صادر شد.

شرکت سهامی خاص آویژه سپاهان عالی قاپو اصفهان به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم و همچنین حکم به انحلال شرکت مذکور صادر شده است.

مجتبی سورانی فرزند خلیل به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۵ سال حبس و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

یوسف محمدی ارمندی فرزند یعقوب به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۵ سال حبس و ۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

علی رضايی فیروز آبادی فرزند حسن به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با سه درجه تخفیف به 2 سال حبس و پرداخت یکصد میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

بابک فیاضی بروجنی فرزند مصطفی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با سه درجه تخفیف به تحمل 2 سال حبس و پرداخت ۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

یدالله علیخانی دهقی، فرزند محمدعلی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل 2 سال حبس و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

گفتنی است، احكام صادره قطعی است.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *