رشد بی‌خانمانی در جوامع سیاه‌پوست آمریکا به دلیل تبعیض نظام‌مند

16:19 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۰۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چندین دهه تبعیض نظام‌مند در بخش مسکن آمریکا موجب گسترش بی‌خانمانی در میان جوامع سیاه‌پوست در این کشور شده است.

خبرگزاری میزان – چندین دهه تبعیض نظام‌مند در بخش مسکن آمریکا به حضور بیش از حد سیاه‌پوستان آمریکایی در میان بی‌خانمان‌های کشور منجر شده است.

به گزارش «thenightministry»، چگونه این تبعیض نظام‌‎مند مسکن به حضور تعداد نامتناسبی از سیاه‌پوستان آمریکایی در میان افرادی شده که فقر و بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند؟

در اوایل قرن بیستم بسیاری از سیاه‌پوستان آمریکایی برای فرار از خشونت‌های نژادپرستانه و تبعیض‌ها در جنبشی به نام «مهاجرت بزرگ» از «جنوب عمیق» به عنوان دسته‌ای از زیرمنطقه‌های جغرافیایی و فرهنگی در ایالت‌های جنوبی آمریکا فرار کردند.

آنها به سمت ایالت‌های شمالی رفتند و به دنبال زندگی بهتر در شهرهایی مانند شیکاگو بودند؛ با این حال، پاسخی که در بدو ورود دریافت کردند بسیار گرم نبود.

بسیاری از جوامع سفیدپوست، از جمله در شهرهایی مانند شیکاگو، با هدف جلوگیری از اسکان آنها در همسایگی‌هایشان، پیمان‌های محدودکننده نژادی، توافق‌نامه‌های قابل اجرا برای جلوگیری از خرید، اجاره یا تصرف املاک محلی توسط افراد گروه‌های قومی یا نژادی خاص، اتخاذ کردند.

در نتیجه، سیاه‌پوستان آمریکایی از اقامت در بخش عمده‌ای از این شهرها منع شدند.

اگرچه قراردادهای محدودکننده نژادی سرانجام در سال 1968 غیرقانونی شدند، اما آنها تنها یکی از اعمال بیشمار تبعیض‌آمیز نظام‌مند در بخش مسکن بودند.

دهه 1930 «اداره مسکن فدرال» (FHA) ایجاد شد تا خرید خانه را برای آمریکایی‌ها آسان‌تر کند، این طرح آغاز یکی از این روش‌های تبعیض‌آمیز بود. در واقع، مزایای FHA بسته به نژاد افراد محدود شده بود.

از آنجایی که مناطق سفیدپوست شهر از مزایای وضعیت سبز مانند افزایش فرصت‌ها برای مالکیت خانه و ایجاد پایه‌های ثروت نسلی برخوردار بودند، محله‌های سیاه‌پوست با سرمایه‌گذاری فعال و گزینه‌های بسیار محدود برای خرید ملک مواجه شدند.

سپس بسیاری از خریداران سیاه‌پوست خانه به خرید ملک از طریق قراردادهای استثماری محدود شدند، زیرا امکانات خرید مسکن به دلیل تأثیرات خطوط قرمزی ایجاد شده توسط طرح اداره مسکن فدرال تا حد زیادی در دسترس آنها نبود.

میراث چنین سیاست‌هایی پابرجاست؛ این اقدامات محدود کننده تنها نمونه‌ای از تلاش‌های بسیاری است که نابرابری‌های موجود را تشدید کرده است؛ چندین دهه تبعیض در بخش مسکن، عدم سرمایه‌گذاری، استثمار و جداسازی اجباری به تعداد نامتناسب سیاه‌پوستان آمریکایی در میان بی‌خانمان‌ها و فقیرهای آمریکا منجر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *