بازداشت سبدگردان صوری بورس

11:02 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۲۳۶
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری سبدگردان صوری بازار سرمایه خبرداد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های اخلال در بازار سرمایه بورس و اوراق بهادار پرونده‌ای با موضوع سبد گردانی و مشاوره سرمایه گذاری در معاملات مبنی بر اینکه فردی 10 میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده است، در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: متهم «س.س» از طریق فضای مجازی با جذب دنبال کننده با شگردهای مختلف، بدون اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خود را به عنوان سبدگردان و مشاور سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه معرفی می‌کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: متهم با وعده پرداخت سود کلان در کمترین زمان به سرمایه گذاران بورس توانسته بود اعتماد اشخاص را به خود جلب کند تا جایی که کاربران حاضر به در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خود به وی می‌کردند و متهم با دسترسی به پرتفوی شخصی آن‌ها  مبادرت به جذب سرمایه 10 میلیارد تومانی متواری شده بود که با اقدام فنی پلیس دستگیر و به مرجع قضایی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید

سوت زنی در بورس؛ اقدامات بازار سرمایه در جهت رسیدگی به تخلفات

وی افزود: با توجه به فراگیر شدن سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه و همچنین کانال‌ها و محتواهای به ظاهر آموزشی در فضای مجازی که بعضاً برای کلاهبرداری و منافع شخصی ساخته می‌شوند از شهروندان درخواست داریم تا با دید باز و آموزش‌های لازم وارد این بازار شوند و از افشای اطلاعات حساب‌های شخصی خودداری کنند.

به گفته سرهنگ ولیپور گودرزی، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های 02166747343 و یا 09999871392 یا پلیس فتا تماس بگیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بورس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *