پویش به «حرمت علی می بخشم» موجب آزادی ۲ محکوم به قصاص در هرمزگان شد

10:00 - 30 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۴۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در استان هرمزگان خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت وگو با میزان از رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در شهرهای بندرعباس و میناب خبر داد.

مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر افزود: این ۲ محکوم منتظر اجرای حکم قصاص بودند که با پیگیری رئیس دادگستری میناب و معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، در پی برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش میان طرفین پرونده، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی و در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم» رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانیان، حیاتی دوباره بخشیدند.

وی تصریح کرد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این دو محکوم به قصاص، تعداد زندانیانی که در نتیجه اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در استان هرمزگان از مجازات رهایی یافته اند در مجموع به ۶ نفر رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین عنوان کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص تدوین شده و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها تشکیل شده است.

گفتنی است، پویش مردمی «به حرمت علی می بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *