رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی اوکراین از عقب نشینی کاخ سفید برای تحویل سامانه‌های موشکی دوربرد

9:48 - 29 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۴۳۱۷
به گفته یک منبع مطلع، مقامات اوکراینی از اینکه درخواست های آنها برای مسلح کردن آنها به MLRS دوربرد با مقاومت کاخ سفید روبرو می شود، ناامید هستند.

خبرگزاری میزان - پایگاه «پولیتیکو» در گزارشی به نقل از یکی از کارکنان کنگره آمریکا که از مذاکرات اخیر در مورد تسلیح اوکراین مطلع است، نوشت «مقام‎های اوکراینی از اینکه درخواست های آنها برای تجهیز به MLRS (سیستم موشک پرتاب چندگانه) دوربرد با مقاومت کاخ سفید روبرو می‎شود، ناامید هستند.»

این گزارش می‎گوید که دولت بایدن همچنان در بحث‌های فعال درباره تحویل MLRS به اوکراین مبنی بر اینکه کرملین ممکن است ارسال چنین سیستم‌هایی را تنش‌زا تلقی کند، نگران است.

تحلیلگران اخیراً به خبرگزاری اسپوتنیک گفته‎اند که تسلیحات آمریکایی که به اوکراین سرازیر می‌شوند همچنان به دست تروریست‌ها می‌افتد و در نهایت خود آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند، حتی اگر نظارت بر این ارسال تسلیحات اجرا شود.

در ماه فوریه، روسیه یک عملیات نظامی را در اوکراین برای کمک به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و برای جلوگیری از تشدید حملات نیروهای اوکراینی آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هدف از این عملیات، که زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد، غیر نظامی و نازی زدایی اوکراین است.

گفتگو با غرب ممکن است پس از تکمیل عملیات اوکراین از سر گرفته شود

سخنگوی شورای فدراسیون روسیه، گفت «فکر می‎کنم زمانی که عملیات نظامی را به پایان برسانیم فرصتی برای از سرگیری گفت‌وگو (با غرب) وجود خواهد داشت و من حتی یک دقیقه هم شک ندارم که (این عملیات) با موفقیت انجام می‌شود.»

نخست‌وزیر کانادا روسیه را به ساکت کردن رسانه‌ها متهم کرد

در حالی که دولت کانادا پخش برنامه‌های شبکه «راشا تودی» و «راشا تودی فرانسه» در این کشور را مسدود کرد، «جاستین ترودو»، نخست وزیر این کشور، روسیه را به ساکت کردن رسانه‌ها متهم کرد.

روسیه در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، امنیتش را تضمین می‎کند

سخنگوی شورای فدراسیون روسیه در واکنش به درخواست پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو گفت «در درجه اول، پاسخ نظامی روسیه متناسب و مناسب با حضور ناتو در این کشورها و سلاح‌هایی در آنجا مستقر خواهند شد، خواهد بود. اما من می توانم اطمینان دهم که امنیت روسیه بدون شک تضمین خواهد شد.»

سنای آمریکا به لایحه کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین باوجود مخالفت ها رای می دهد

«چاک شومر»، رئیس اکثریت سنای آمریکا در مجلس سنا، گفت «فردا، من انتظار دارم سنا وظیفه حیاتی تصویب دور دیگری از کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی به مردم اوکراین را به پایان برساند.»

دستکم یک کشته بر اثر حملات اوکراین به روستای «تیوتکینو»

«رومن استاروویت»، فرماندار منطقه «کورسک» در روسیه گفت که دست کم یک نفر در حملات اوکراین به روستای «تیوتکینو» کشته شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *