مخالفت عمار حکیم با درگیر کردن مرجعیت دینی در اختلافات سیاسی

19:36 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۴۰۳۲
به دنبال فراخوان‌های درخصوص ورود مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف به حل اختلافات سیاسی جاری در عراق، عمار حکیم در بیانیه‌ای به مخالفت با درگیر کردن مرجعیت عالی دینی در این امر پرداخت.

خبرگزاری میزان – سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که به شدت با تلاش های برخی طرف ها و شخصیت های سیاسی برای درگیر کردن مرجعیت عالی دینی در کشمکش سیاسی جاری یا سرزنش مرجعیت به خاطر عدم اعلام نظر در این قضیه مخالف است.

وی همچنین در این بیانیه اضافه کرد: نباید مسئولیت این اختلافات سیاسی در کشور متوجه مرجعیت عالی دینی عراق شود بلکه مسئول این وضعیت، جریان های سیاسی هستند که توانایی آن را دارند تا با تفاهم میان خود راهکار خروج از بن بست سیاسی جاری عراق را بیابند.

سید عمارحکیم همچنین افزود: تاکید می کنیم که مرجعیت عالی دینی همچنان مدافع امین منافع عمومی کشور و مردم است و از این کار خود هیچ چشمداشتی به جز رضای الهی و منافع مردمی ندارد.

گفتنی است که این نخستین مخالفت آشکار یکی از رهبران سیاسی شیعه عراق با ورود مرجعیت عالی دینی در قضیه بن بست سیاسی و اختلافات سیاسی موجود بین احزاب حاکم در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراق عمار حکیم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *