تهدید مسلمانان در نیوزیلند در پی تیراندازی «بوفالو»

8:37 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۶۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازماندگان حادثه کرایست چرچ نیوزلند با ویدئوهای تیراندازی شهر بوفالو تهدید می‌شوند.

خبرگزاری میزان – کشور نیوزیلند پس از تیراندازی جمعی «کرایست چرچ» به بستری مناسب برای رشد و تقویت افراط گرایی مبدل شده است.

به گزارش «گاردین»، تیراندازی جمعی در شهر «بوفالو» نیویورک آمریکا به دلیل الگو برداری جوان 18 ساله سفیدبرتر پندار عامل این حادثه از تیراندازی «کرایست چرچ» نیوزیلند هراس گسترده ای از تکرار قتل عام 2019 بر این کشور حاکم کرد.

در سال 2019 یک افراط گرای نژادپرست در مسجدی در شهر «کرایست چرچ» 51 مسلمان را قتل عام کرد.

به تایید مقام‌های نیوزیلندی، حادثه «کرایست چرچ»، برای تروریست‌ها به ویژه تروریست‌های سفیدبرتر پندار به الگویی ترغیب کننده تبدیل شده است.

دستکم سه نفر از بازماندگان حادثه «کرایست چرچ» پس از وقوع حادثه تیراندازی «بوفالو» اعلام کردند که افراد ناشناس ویدئوهایی از حادثه مذکور را برایشان ارسال و آن‌ها را تهدید کرده اند.

پلیس نیوزلند اعلام کرد که از انتشار ویدئوهای حادثه «بوفالو» در فضای مجازی آگاه است و منتشرکنندگان در صورت شناسایی شدن با اتهام‌هایی مواجه می‌شوند.

کارشناسان بر این باورند که شناسایی شمار واقعی منتشرکنندگان ویدئوهای حادثه «بوفالو» ناممکن است.

محققان نگران گسترش نسخه‌هایی از تبلیغات تروریستی حادثه «بوفالو» در نیوزیلند بوده و می‌گویند که این کشور بستری مناسب برای افراط گرایی در میانه گسترش جنبش‌های توطئه آمیز و ضد دولتی دوران همه گیری است.

بسترهای انتشار اطلاعات نادرست در نیوزیلند از زمان حمله «کرایست چرچ» در سال 2019 به طرز چشمگیری رشد کرده است. ترکیب گروه‌های ضد واکسن با گروه‌های راست افراطی منجر به ایجاد فضاهای افراط گرایانه ای در فضای آنلاین در نیوزیلند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *