آزبست‌های مضر پس از 15 سال تعیین تکلیف شد

12:45 - 27 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۹۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از تعیین تکلیف 800 تن آزبست پس از 15 سال خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، از تعیین تکلیف 800 تن آزبست پس از 15 سال خبر داد.
 
وی در این باره اظهار کرد: یکی از پرونده‌های مهمی که از دهه 80 بلاتکلیف بوده مربوط به آزبست‌هایی است که در گمرک غرب تهران موجود بوده که حجم آن حدود 800 تن است و به جهت مضراتی که برای محیط زیست به همراه دارد، امکان ترخیص آن وجود نداشت.
 
اجتهادی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: خوشبختانه طی اقدامات جهادی که در اواخر سال گذشته صورت گرفت نه تنها از تحمیل هزینه سنگین مربوط به انهدام این کالا به سازمان و دولت جلوگیری شد، بلکه زمینه فروش آن با اخذ مجوزهای لازم و رعایت کلیه مقررات مربوطه نیز مهیا شد.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پرونده مربوط به محموله‌های ذرت در اختیار سازمان عنوان کرد: آخرین وضعیت مربوط به محموله 127 هزار تنی ذرت‌هایی که در سال 1392 وارد کشور شد به این صورت است که تا سال گذشته بیش از 100 هزار تن از کشور خارج شد و مقدار باقیمانده نیز با مصوبه فروش و مشخص شدن خریدار در حال کیسه‌گیری بوده و تا کمتر از یکماه دیگر از کشور خارج می‌شود تا مسایل مربوط به این پرونده نیز رفع شود.
 
وی افزود: پرونده دوم ذرت‌ها مربوط به استان کرمانشاه است که موضوع آلودگی در مورد این محموله 53 هزار تنی به هیچ عنوان مطرح نیست و این پرونده مربوط به مفاسد اقتصادی و تخطی از ضوابط تعیین شده در زمینه نگهداری و توزیع این ذرت‌ها بوده زیرا این کالا با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ادامه داد: از مرداد ماه سال گذشته که این محموله در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت اقدامات لازم جهت اخذ مجوزها و تعیین تکلیف آن صورت گرفته و تاکنون بیش از 42 هزار تن از سیلوها خارج شده طی یک ماه آینده میزان باقیمانده نیز تحویل کارخانه‌های تولید خوراک دام، زیر نظر ستاد معاونت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی داده خواهد شد.
 
اجتهادی با اشاره به مصوبات و نشست‌های برگزار شده بین سازمان‌های مرتبط و همچنین تشکیل کارگروه‌های تعیین شده، از افزایش هماهنگی بین دستگاه‌ها جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور دستور تعیین تکلیف (فروش، امحاء و ...) خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *