پرینچی: در سال گذشته ۲ هزار و 879 خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار گرفتند

9:03 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۷۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: در سال گذشته ۲ هزار و 879 خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار داشته اند و حدود یکصد و 46 میلیارد و 829 میلیون ریال مستمری به این عزیزان پرداخت شده است.

سید ابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با میزاندر مورد اقدامات کمیته امداد استان تهران در مورد حمایت از زندانیان و خانواده های آن ها گفت : یکی از جوامع هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از زندانیان و خانواده های آن هاست.

وی ادامه داد:در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی موضوع حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند مدت ها است که مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته است، از این رو تفاهم‌نامه ای نیز در این زمینه با همکاری انجمن حمایت از زندانیان منعقد شده است.


مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: در سال گذشته ۲ هزار و 879 خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار داشته اند و حدود یکصد و 46 میلیارد و 829 میلیون ریال مستمری به این عزیزان پرداخت شده است.


وی گفت: یکی از موضوعات قابل توجه در باز اجتماعی کردن زندانیان موضوع اشتغال ، تسهیلات ارائه شده در این زمینه و آموزش های کار انگیزی است ، از این رو در سال 1400 کمیته امداد استان تهران به اشتغال 87 نفر از زندانیان آزاد شده و خانواده های آن ها و همچنین به آموزش و کارانگیزی 630 نفر از آن ها اقدام کرده است .


پرپنچی در زمینه تسهیلات ویژه اشتغال از سوی کمیته امداد استان تهران نیز افزود: همچنین به میزان 23 میلیارد و 486 میلیون و 580 هزار ریال تسهیلات ویژه اشتغال در اختیار مددجویان زندانی و خانواده های آن ها قرار گرفته است.


مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: آموزش و کارانگیزی، توانمندسازی و اشتغال آفرینی از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به باز اجتماعی شدن زندانیان و همچنین کمک به خانواده هایی است که به طور ناخواسته درگیر معضلاتی شده اند.


پرپنچی گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی است که نگاه ویژه ای به خانواده های زندانیان دارد از این رو خدمات مشاوره ای ومعاضدت های حقوقی نیز در معاونت حقوقی کمیته امداد استان تهران با همکاری وکلای نیکوکار به زندانیان و خانواده های آن ارائه می شود به طوری که سال گذشته یک هزار و 324 مشاوره انجام گرفته است.


وی ادامه داد: مشاوره های فردی،روانی و شغلی نیز از زمان آزادی فرد زندانی در قالب مراقبت های پس از خروج زندانیان تحت پوشش انجام می‌شود چرا که موضوع قابل توجه در این زمینه توانمند سازی این افراد است، از این رو نگاه ویژه ای به این مددجویان در کمیته امداد وجود داشته و دارد.


مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت قانونی مجازات های جایگزین حبس برای کمک به جامعه محرومان خانواده کمیته امداد گفت: یکی از ظرفیت هایی که در این سال ها ایجاد شده است بهره‌مندی از مجازات های جایگزین حبس زندانیان به نفع خانواده کمیته امداد است از این رو همراهی دستگاه قضایی در سطح استان با کمیته امداد با توجه به شرایط محکوم و نوع جرم او در زمینه فعالیت های خدماتی می تواند یاری رسان باشد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۸ تن شکر احتکار شده در شهرستان پارسیان استان هرمزگان کشف شد
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *