جنایت‌های بی مجازات رژیم صهیونیستی؛ از قتل راشل کوری تا شیرین ابوعاقله

8:57 - 27 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۰۷۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچگاه از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی به صورت جدی محکوم و مجازات نشده است.

خبرگزاری میزان - 20سال پیش بود که «راشل کوری» یک دختر آمریکایی حامی مردم فلسطین و ضد صهیونیست‌ها با بولدوزری که خانه‌های فلسطینیان را تخریب می‌کرد، کشته شد.

در پی قتل این دختر آمریکایی به دست صهیونیست‌ها، اگرچه واکنش‌هایی نسبت به این اقدام جنایتکارانه در جهان برانگیخته شد، اما آن گونه که باید علیه رژیم صهیونیستی موضع گیری نشد و حتی مقام‎های آمریکا نیز نسبت به قتل تبعه خود به دست صهیونیست‌ها موضع قاطعی نگرفتند.

به واقع در جریان قتل «راشل کوری» مباحث حقوق بشری از سوی آمریکا زیر پا گذاشته شد؛ چراکه منافع رژیم جنایتکاری چون اسرائیل از جان یک شهروند آمریکایی اهمیت بیشتری دارد.

20 سال پیش، زمانی که شهروند آمریکایی در دفاع از حقوق مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها کشته شد، رسانه‌ها در دنیا به شکل کنونی وجود نداشتند تا بتواند موجی علیه اسرائیل ایجاد کنند.

رژیم صهیونیستی یک رژیم جنایتکار ضد حقوق بشر است که و به همین خاطر کشتن آن‌هایی که یهودی صهیونیست نیستند، برای آن‌ها مجاز است.

«راشل کوری» یک خبرنگار نبود، بلکه حامی حقوق انسان‌ها بود؛ اما او وظیفه و مسئولیت یک خبرنگار را در جریان مخالفت با اقدامات اسرائیل به خوبی انجام داد و باعث شد تا افکار عمومی جهان نسبت به جنایات اسرائیل بیدارتر و هوشیارتر شود.

اکنون که از قتل «راشل کوری»، دختر آمریکایی حامی مردم فلسطین 20 سال می‌گذرد، رژیم صهیونیستی دست به جنایت دیگری زد.

«شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه «الجزیره» هنگام تهیه گزارش از سرکوب و حمله به فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها و ارتش اسرائیل با شلیک مستقیم به سرش کشته شد.

این نخستین و آخرین جنایتی نخواهد بود که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود و تا زمانی که رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد، دست از جنایت بر نخواهد داشت.

صهیونیست‌ها در این اقدام علاوه بر تکرار بی توجهی به قوانین بین المللی در زمینه حقوق بشر، یک خبرنگار را به قتل رساندند که واقعیات و حقایق جنایاتی که اسرائیل مرتکب می‌شود به جهان مخابره می‌کرد.

حال با توجه به روند ادامه دار نقض قوانین بین المللی و نقض حقوق بشر از سوی صهیونیست‌ها، این رژیم مستحق چه برخوردی از سوی جامعه جهانی است؟

اگر چنین اقداماتی در کشوری دیگر اتفاق افتاده بود آمریکا و کشورهای غربی چه واکنشی از خود نشان می‌دادند؟

قطعا با واکنش‌هایی از قبیل تحریم‌ روبرو می‌شد؛ آن هم به بهانه حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از نقض آن!

کشورهایی هستند که به خاطر گناه ناکرده تحت تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارند و همین تحریم‌های اقتصادی که دارو و تجهیزات پزشکی را نیز در بر می‌گیرد.

تحریم‎های غرب علیه کشورهای جهان از جمله عراق، افغانستان، یمن و چندین کشور دیگر از سوی آمریکا و کشورهای غربی، باعث مرگ بسیاری از شهروندان این کشورها شده است که مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

«راشل کوری» دو روز پیش از به قتل رسیدن با بولدوزر صهیونیست‌ها در گفت و گو با «میدل ایست» گفته بود، «احساس می‌کنم شاهد نابودی سیستماتیک توانایی مردم برای بقاء هستم؛ گاهی اوقات هنگام شام خوردن با مردم هستم و حس می‌کنم که انبوهی از تجهیزات نظامی اطراف ما است و قصد نابودی مردمی را دارد که با آن‌ها در حال صرف شام هستم.»

همانگونه که قاتل «راشل کوری» آمریکایی بی گناه شناخته شد، قاتل «شیرین ابوعاقله» هم بی گناه شناخته خواهد شد؛ چراکه حقوق بشر از منظر غرب چنین است.

رژیم صهیونیستی مستحق تحریم است؛ این رژیم به خاطر جنایاتی که در فلسطین، منطقه و جهان مرتکب شده باید تحریم شود، اما چون که شورای امنیت سازمان ملل در دست آمریکا و غرب است، هیچگاه عدالت در قبال اسرائیل اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *