پویش «به حرمت علی می‌بخشم» موجب آزادی ۳ محکوم به قصاص پس از ۹ سال حبس در استان سمنان شد

12:24 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۰۱۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از کسب رضایت برای 3 زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال حبس در قالب پویش مردمی «به حرمت علی می بخشم » در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ محمد جعفر عبدالهی اظهار کرد: با تاکید به دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و تلاش‌های هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف و مددکاری زندان گرمسار و پس از گذشت جلسات متعدد در دو سال اخیر با اولیای دم پرونده‌های قصاص ، خوشبختانه تلاش های انجام شده در آن شهرستان منجر به ایجاد مصالحه شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در نتیجه فعالیت های انجام شده، اولیای دم با روحیه ی عفو و رأفت اسلامی، رضایت قطعی خود را اعلام کردند و محکومان این پرونده از قصاص نفس رهایی یافتند.

وی بیان کرد : در راستای اجرای اولویت های ۱۵ گانه مطرح شده از سوی رئیس قوه قضاییه از ابتدای سال ۱۴۰۱ ، با استقبال از مشارکت معتمدان محلی برای پیگیری ایجاد صلح و سازش در پرونده های قصاص نفس در شورای حل اختلاف با تشکیل کارگروه های استانی و شهرستانی به دنبال تحقق افزایش صلح و سازش در پرونده ها هستیم.

عبدالهی گفت: در سال گذشته ۶ زندانی از محکومان به قصاص با تلاش های مسئولان قضایی استان و واحد های مددکاری زندان های این استان زمینه رضایت آنان مهیا و از قصاص نفس رهایی یافته تا زمینه آزادی آنان ایجاد شود و در سال جاری نیز این تلاش ها با همت مضاعف ادامه دارد تا با اشاعه فرهنگ صلح و سازش که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده شاهد کاهش اختلافات و توسعه بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش در جامعه باشیم .

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *