انتشار آنلاین اسلام هراسی و نفرت پراکنی/ تجارت پرسود نفرت پراکنی برای رسانه‌های اجتماعی

12:15 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۹۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه‌های اجتماعی از انتشار محتواهای ضد اسلامی در پلتفرم‌های خود جلوگیری نمی‌کنند.

خبرگزاری میزان – شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی درباه حذف محتواهای ضد اسلامی اقدامی نمی‌کنند.

به گزارش «دیلی صباح»، گزارش مرکز مقابله با نفرت پراکنی نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی در 89 درصد از محتواهای ضد اسلامی اقدامی برای حذف محتوا انجام نداده‌اند.

این گزارش می‌گوید «شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب، در مورد ۸۹ درصد از پست‌های حاوی نفرت علیه مسلمانان و محتوای اسلام‌هراسی که به آنها گزارش شده، اقدامی انجام نداده‌اند.

این در حالی است که در یک بیانیه مشترک در سال 2019، متا (در آن زمان فیس‌بوک)، توییتر و گوگل متعهد شدند که از فراخوان «کرایست چرچ» برای از بین بردن محتوای تروریستی و خشونت آمیز افراطی آنلاین حمایت کنند.

غول‌های رسانه‌های اجتماعی در آن زمان مدعی شدند که در «تعهد خود برای اطمینان از انجام هر کار ممکن برای مبارزه با نفرت و افراط گرایی که منجر به خشونت تروریستی می‌شود» مصمم خواهند بود.

در این گزارش آمده است «یک بار دیگر، بیانیه‌های مطبوعاتی آنها چیزی بیش از وعده‌های توخالی نیست.»

محققان  مرکز مقابله با نفرت پراکنی، 530 پست حاوی محتواهای آزاردهنده، تعصب آمیز و غیرانسانی را گزارش کردند که مسلمانان را از طریق کاریکاتورهای نژادپرستانه، توطئه‌ها و ادعاهای دروغین هدف قرار می‌دهد.

این پست‌ها دستکم 25 میلیون بار دیده شده‌اند و بسیاری از محتوای توهین‌آمیز به راحتی قابل شناسایی بودند اما با این حال رسانه‌های اجتماعی در قبال آنها منفعلانه عمل کرده‌اند.

موضوع بدتر اینکه رسانه‌های اجتماعی از این محتواهای نفرت سود می‎برند و برای آنها نفرت پراکنی تجارت خوب و پر سودی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *