معاون اجتماعی قوه قضاییه از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد

22:46 - 25 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۳۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: افزایش آگاهی و دانش جامعه خصوصاً در حوزه شناسایی آسیب ها، تهدیدها و دسیسه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و این فرصت را به دشمن نخواهد داد که از کمبود امکانات در عرصه تولید محتوا بهره‌برداری کند.

خبرگزاری میزان- اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی قوه قضاییه از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، گفت: استقبال از نمایشگاه کتاب پس از یک وقفه دو ساله جالب توجه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در همین راستا ادامه داد: ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب در جهت تولید محصولات فرهنگی ارزشمند باید مورد حمایت قرار گیرند تا سنت حسنه مطالعه افزایش یابد و شاهد گسترش کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

جهانگیر با اشاره به سوء استفاده های دشمن برای تغییر جهت جامعه، افزود: با توجه به تلاش های دشمن برای هجمه ارزش های دینی ملی و ارزش های اخلاقی، توجه ویژه به فرهنگ مطالعه لازم و ضروری است. قطعا افزایش اطلاعات زمینه را برای خنثی کردن فتنه های دشمن فراهم خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: افزایش آگاهی و دانش جامعه خصوصاً در حوزه شناسایی آسیب ها، تهدیدها و دسیسه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و این فرصت را به دشمن نخواهد داد که از کمبود امکانات در عرصه تولید محتوا بهره‌برداری کند در نتیجه لانه گزینی در حوزه ارزش های فرهنگی کشور توسط دشمن قطعاً ابتر خواهد ماند.

وی با اشاره به قدرت فرهنگ اشاره و تاکید کرد: تجربه به ما ثابت کرده است که گفتگو در حوزه فرهنگ به قدری در حوزه نظام دینی و ارزشی ما غنی است که امکان مقابله با خرده فرهنگ های آسیب رسان رادارد مشروط بر اینکه نحوه مقابله، تبیین و شناسایی همچنین شیوه رسیدگی به آن سبب نشود که مردم دچار سردرگمی نشوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: کتاب یکی از گزینه های است که می تواند فتنه های دشمن را برای جامعه روشن کند بنابراین باید از چنین کتاب‌هایی به خوبی حمایت کنیم.

وی پیرامون انتشار کتاب های پر محتوا و ارزشمند اظهار کرد: کتاب خوانی باید به عنوان یک سنت حسنه ترویج شود و برگزاری رویدادهای فرهنگی تنها به ایام و یا روزهای خاصی منتهی نشود.

جهانگیر پیرامون کتاب های منتشر شده در حوزه های تخصصی خاطرنشان کرد: در بخش کتاب های تخصصی که در نمایشگاه منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است باید توجه و دقت بیشتری در نظر گرفته شود از ورود کتاب های تکراری که فقط عناوین آن تغییر کرده خودداری کنیم زیرا علاقمندان به کتاب از دیدن کتاب های تکراری دل زده می شوند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به توانایی های نویسندگان و صاحب نظران همچنین با حمایت های مادی و معنوی شرایط برای تولید و ارائه کتاب‌های پرمحتوا و ارزشمند که بتواند اطلاعات جامعه را ارتقا دهد افزایش یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *