رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش شمار خودکشی در زندان‌های آمریکا

10:13 - 27 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۸۶۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا از طیف گسترده ای از مشکلات رنج می‌برند که جان زندانیان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان – زندانیان در زندان‌های آمریکا با مشکلات مرگباری دست و پنجه نرم می‌کنند که در برخی موارد به بهای جان آن‌ها تمام می‌شود.

به گزارش «ajc»، شمار بالای خودکشی زندانیان در زندان‌های ایالت «جورجیا» از بحران بزرگی در زندان‌های ایالتی آمریکا حکایت دارد.

براساس آمار « The Atlanta Journal-Constitution»، از ابتدای سال 2017 تاکنون 125 زندانی در زندان ‌های ایالتی «جورجیا» خودکشی کرده اند؛ 89 مورد از این خودکشی‌ها از ابتدای سال 2018 رخ داده‎اند.

نرخ خودکشی در زندان‌های «جورجیا» از میانگین ملی فراتر رفته است؛ استفاده از سلول انفرادی به عنوان دلیل اصلی نرخ بالای خودکشی در زندان‌های ایالت «جورجیا» اعلام شد.

عمده زندانیانی که خودکشی کرده اند، از مشکلاتی مانند اختلال استرس پس از حادثه، افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر رنج می‌بردند و در سایه بی توجهی مقام‌ها و نگهبانان زندان دست به این کار زدند.

در واقع پشت نرخ بالای خودکشی در زندان‌های آمریکا، زندانیان دارای بیماری روانی وجود دارد که مورد غفلت واقع شده اند.

ضمن اینکه زندان‌های آمریکا به شدت از کمبود کارکنان رنج می‌برند و این امر سبب بروز خشونت گسترده در این مراکز شده است.

یکی از مقام‌های ارشد زندان‌های آمریکا می‌گوید «با وجود این که شمار زندانیان در دوران شیوع کرونا کاهش یافته، شمار زندانیان مبتلا به بیماری‌های روانی 22 درصد افزایش داشته است.»

ایالت «جورجیا»، از نوامبر 2020 تاکنون 4.3 میلیون دلار برای حل و فصل چهار پرونده قضایی مربوط به خودکشی در زندان‌ها پرداخت کرده است.

دستکم دو پرونده خودکشی دیگر در زندان‌های ایالت «جورجیا» در جریان است.

دولت آمریکا نیز به طور ضمنی به شکست‌های خود در جلوگیری از این مرگ‌ها اعتراف کرده است.

در همین حال «فاکس» گزارش داد که ایالت «کالیفرنیا» در حالی برای کاهش تعداد زندان‌های خود تا سه سال آینده برنامه ریزی کرده است که پیش بینی می‌شود با پایان دوران همه گیری شمار زندانیان در این ایالت به موازات دیگر ایالت‌های آمریکا افزایش یابد.

در حال حاضر 34 زندان بزرگسال در ایالت «کالیفرنیا» فعالیت دارند.

این نخستین بار نیست که «کالیفرنیا» اعلام کرده قصد دارد شمار زندان‌های خود را کاهش دهد.

« phoenixnewtimes »، نیز گزارش داد که مقام‌های زندان‌های ایالت «آریزونا» از آزاد کردن افرادی که زمان محکومیت آن‌ها پایان یافته، خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *