برنامه ریزی ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای هدف در نیمه اول سال جاری

12:13 - 25 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۸۵۸۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در نیمه اول سال جاری برای برگزاری ۱۵ نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با دیگر کشورها برنامه ریزی شده است.

خبرگزاری میزان - مهدی صفری با تاکید بر اینکه در سایه اقدامات خوب انجام شده برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی با دیگر کشورها رونق گرفته است گفت: این امر لازم است اما کافی نبوده و ضرورت دارد همه وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط با کمک بخش خصوصی تلاش کنند توافقات و تفاهمات این کمیسیون ها را به اجرا درآورند.

صفری با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال گذشته بیش از ۶ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار شد و قرار است در نیمه اول سال جاری نیز ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار گردد ادامه داد: کمیسیون مشترک با ارمنستان هفته گذشته و کمیسیون با کوبا و اسلواکی نیز هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.

وی افزود در راستای توسعه روابط اقتصادی موجود بین جمهوری اسلامی ایران و غنا نیز هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی قرار است در روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شود، در این کمیسیون مقرر است تا در حوزه های مختلفی همچون تجارت ، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل ، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد ، و بهداشت رایزنی و تفاهماتی صورت پذیرد. .

شایان ذکر است از طرف کشورمان وزارت جهاد کشاورزی و از طرف غنا وزارت امور خارجه مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده خواهند داشت. ششمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آبان ماه 1396 در آکرا برگزار و سند نهایی به امضای طرفین رسیده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *