وزیر امور خارجه تاجیکستان: صفحه جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان گشوده شده است

13:51 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۵۴۷۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان اظهار داشت: روابط بین دو کشور بسیار خوب است، اما در حد انتظارات از دو ملت برادر، هم زبان و هم تاریخ نیست. مهرالدین تاکید کرد صفحه جدیدی در روابط دو کشور گشوده شده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام وزارت امور خارجه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان در آستانه برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، در ملاقات با علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار داشت: روابط بین دو کشور بسیار خوب است، اما در حد انتظارات از دو ملت برادر، هم زبان و هم تاریخ نیست. مهرالدین تاکید کرد صفحه جدیدی در روابط دو کشور گشوده شده است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز همکاری‌های کنسولی و توسعه روابط مردم - مردم را پیشران گسترش ارتباطات بین کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و اظهار امیدواری کرد در دوران پساکرونا و شرایط دشوار منطقه با تسهیل هر چه بیشتر تعاملات مردمی و لغو روادید بین دو کشور به سطح دلخواه و شایسته روابط بین دو ملت خویشاوند دست یافته و از فرصتها بهره برداری شود.

وزیر امور خارجه تاجیکستان اعلام کرد دو کشور در موضوعات منطقه ای و سازمانهای بین المللی همکاریهای بسیار نزدیکی دارند‌ و همه دولتمردان تاجیکستان اعتقاد دارند که ایران و تاجیکستان باید در عرصه های سیاست و امنیت به سطح بالاتری از همکاری در روابط دوجانبه، منطقه ای و در جهان دست بیابند.

وی با اشاره به حضور گسترده شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی در تاجیکستان و مشارکت آنها در اجرای فرصت های اقتصادی این کشور افزود؛ هیچ منع و محدودیتی برای کار با ایران نداریم و از تخصص شرکتهای ایرانی رضایت داریم و آماده ایم تا صفحات جدیدی در روابط دو کشور بگشاییم.

در این دیدار در باره مسائل منطقه و جهان، بحران اوکراین، سازمان شانگهای، بازگشایی و گسترش دفاتر کشورمان در تاجیکستان، توسعه گردشگری و مشکلات برخی شرکت های ایرانی در تاجیکستان گفتگو شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *