رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از تمدید ساعت برگزاری نمایشگاه کتاب تا برگزاری نشست‌های پی‌در‌پی در دومین روز

15:37 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۵۹۱
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از ۲ سال وقفه بار دیگر راه اندازی شد و این امر با استقبال ناشران و همچنین علاقمندان به کتاب بود هدف از برگزاری این نمایشگاه آشتی جامعه با کتاب و کتابخوانی اما از نکات قابل توجه نمایشگاه بین المللی برگزاری نمایشگاه فیزیکی در کنار نمایشگاه مجازی است که در نوع خود برای اولین بار اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید:
برای مطالعه آخرین اخبار ادبیات اینجا کلیک کنید

در دومین روز از برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی تهران نشست ها و برنامه های گوناگونی شکل گرفت. این نمایشگاه از بیست و یکم تا سی و یکم اردیبهشت ماه هر روزه میزبان علاقمندان به کتاب است.

تمدید ساعت برگزاری نمایشگاه کتاب در روزهای پایان هفته

ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به دلیل استقبال بازدیدکنندگان در روزهای پایانی هفته از این رویداد بزرگ فرهنگی، زمان برگزاری نمایشگاه به مدت یکساعت تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت 9 شب به بازدید از نمایشگاه بپردازند.

ساعت بازدید و حضور در نمایشگاه برای روزهای دیگر مطابق برنامه اعلام شده از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ هر روز پابرجاست.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

بیش از ۱۷۵ هزار عنوان کتاب در ویترین مجازی نمایشگاه کتاب تهران

ویترین مجازی

طبق اعلام ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، دو سال با وقفه مواجه شد.

اما عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار خلأیی که برای اهالی فرهنگ و نشر و کتابدوستان به‌وجود آورد، یک اتفاق مبارک را نیز رقم زد؛ تجربه‌ای نو و موفق از برگزاری این رویداد فرهنگی در بستر فضای مجازی. در این مدت، دو دوره نمایشگاهی از جنس کتاب برای همه مردم ایران در گوشه گوشه این خاک پرگهر برگزار شد و کتاب‌ها به‌صورت رایگان حتی در دوردست‌‌ترین مناطق ایران به‌دست کتابدوستان رسید.

بیشتر بخوانید:
برای مطالعه آخرین اخبار ادبیات اینجا کلیک کنید

اما در سال ۱۴۰۱ با بهبود شرایط کرونایی، بار دیگر زمینه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مهیا شد. در این دوره برای نخستین‌بار از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه، در کنار فروش کتاب به‌صورت فیزیکی، در بخش فروش مجازی نیز از طریق سامانه ketab.ir امکان خرید و ارسال کتاب به تمامی نقاط کشور وجود دارد.

در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران، تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ ناشر، بیش از ۱۷۵ هزار عنوان کتاب عرضه کرده‌اند.

همچنین با هدف شفاف‌سازی و توزیع عادلانه یارانه اعتباری خرید کتاب، در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این یارانه به خرید از بخش مجازی تخصیص داده شده است.

ارسال پستی رایگان برای خریداران در سراسر کشور، امکان خرید ۲۴ ساعته، ایجاد امکان حضور تمامی ناشران شکل فیزیکی در شکل مجازی و پیشی‌بینی ارسال پستی و خرید مجازی برای ناشران خارجی، از دیگر امتیازات بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شماره تماس ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ در حال ارائه خدمات به ناشران و خریداران کتاب است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir در حال برگزاری است.

«حال و روز کتاب کودک در ایران» بررسی شد

نشست بررسی فضای نشر در قشر کودک و نوجوان توسط سامانه کارشناسی مجمع ناشران انقلاب اسلامی‌برگزار شد.

در این نشست که روز پنجشنبه 22 اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد، معصومه محسنی، کارشناس کتاب، بیان کرد: رونقی که نشر کودک دارد، نسبت به نشرهای دیگر از سرعت و گستردگی بیشتری برخوردار است. دلیل اصلی این گستردگی مسئله خوبی نیست و صرفاً برای سود است. آنچه برای نشر کودک چارچوب تعیین می‌کند، مسئله سود و بازار است. من معتقدم آنچه که مناسبات مسئله آموزش کشور را تعیین می‌کند، برای نشر کودک و نوجوان هم اتفاق می‌افتد. در مسئله آموزش کشور مناسبات تجاری است که حتی چارچوب‌های تربیتی را مهندسی می‌کند. در نشر کودک و نوجوان به جای اینکه مناسبات فرهنگی نقش تعیین‌کننده داشته باشند، مناسبات تجاری و کسب سود است که تعیین‌کننده است.

مجمع ناشران

این کارشناس حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: امروزه بسترهای فرهنگی متولی جریان نشر کودک و نوجوان نیستند و این یعنی آسیب‌پذیر شدن سازه‌های هویتی نوجوانان ما. بسیاری از کسانی که متولی کار کودک و نوجوان هستند، صرفاً یک فایل داستانی را ترجمه می‌کنند و به بازار ارائه می‌دهند و چیزی که مهم نیست نیازهای مخاطب است. آنچه در اینجا مهم محسوب می‌شود، کسب سود است.

 وی با بیان اینکه در محصولاتی که برای کودک و نوجوان ترجمه می‌شود، استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود، افزود: مؤلفه‌های فرهنگی هویت‌ساز کشور ما نادیده گرفته می‌شود. کتاب‌هایی که برای قشر کودک و نوجوان به بازار رفته، کتاب‌هایی است که از قالب‌های ضعیفی برخوردارند؛ چراکه باید هزینه کمتری را شامل شود. این معضل را ناشران ایجاد نکردند. آنچه باید در اینجا پرسیده شود، این است که وظیفه نهادهای دولتی در این مقوله چیست؟ نهادهای دولتی چه نقشی در این مسئله بسیار مهم ایفا می‌کنند و آیا برای خود نقشی قائل هستند؟ متأسفانه انتشاراتی که در حوزه کودک و نوجوان بودجه دولتی دریافت کرده است، در نمایشگاه حضور ندارد. کانون پرورش فکری نوجوان در نمایشگاه حضور ندارد. این خود نشان‌دهنده تضییع حقوق کودک است.

محسنی بیان کرد: متأسفانه راهی که در حوزه نشر کودک و نوجوان مشخص شده، کتاب را به یک کالای لوکس تبدیل کرده است. در بسیاری موارد ما وقتی محتوای این کتاب‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که این کتاب برای بخش خاصی نوشته شده. در بسیاری از خانواده‌ها در هنگام خرید کتاب، به هزینه کتاب بیشتر از محتوای کتاب اهمیت داده شده است.

وی افزود: خوشبختانه تمایل خانواده‌ها برای کتابخوان شدن فرزندانشان بسیار بیشتر شده و این خانواده‌ها فرزندان خود را جزو سرمایه‌های اجتماعی می‌دانند. با اینکه در بسیاری از همین خانواده‌ها ما می‌بینیم که از قشری هستند که کتابخوان نیستند. خانواده‌ها به این مسئله واقف هستند که کتاب منبع بسیار مهمی برای هویت‌یابی است. اما این نکته را هم باید اشاره کرد که توان خرید کتاب از بسیاری از خانواده‌ها از دست رفته است. در این موضوع کانون پرورش فکری کودک و نوجوان باید وارد شود.

محسنی مشکل اصلی کتاب‌های منتشره کنونی را محتوای اروتیک‌ دانست و افزود: مثال‌هایی که در برخی از این کتاب‌ها نوشته شده، سخیف و بد است و من نمی‌توانم در جمع از روی مثال‌ها بخوانم. همین محتواها در بسیاری از موضوعات دچار انباشتگی هستند؛ موضوعاتی مانند جنگ و صلح، رمز و راز موفقیت، راز دوست‌یابی. اما کتاب‌هایی در زمینه قومیت‌های ایرانی، اسوه‌های دینی و قهرمانان دینی چند کتاب یا موضوع محدود داریم.

معصومه محسنی بیان کرد: نکته‌ای که اینجا مهم است، مسئله نوجوان است که به مراتب مهم‌تر است. کودک نسبت به نوجوان برای کنترل محتوا راحت‌تر است. چراکه برای کودکان، معلم و خانواده کتاب تهیه می‌کند و حتی در خواندن مطالب، خانواده‌ها می‌تواند آن قسمت‌هایی که مناسب نمی‌دانند، سانسور کنند. اما نوجوان خودش دست به انتخاب کتاب می‌زند. زمینه‌هایی باید فراهم کنیم تا محتواهای سالم در اختیار نوجوانان قرار بگیرد.

این کارشناس کتاب ادامه داد: مسئله‌هایی که هم اکنون برای نوجوانان ما مطرح می‌شود، مسئله جوان امروز ما نیست. اگر مسئله اجتماعی را ما در نظر بگیریم و بر اساس این موضوع باید محتوا برای نوجوانان تعیین کنیم. در مسئله اجتماعی، عمومیت لازمه کار است و عمومیت را از آمار می‌توان فهمید که متأسفانه ما آمار‌های متقنی نداریم. محتواهایی که اکنون در کتاب‌های نوجوانان عرض اندام می‌کنند، مسئله اجتماعی ما نیست و از اصول هویتی ما برخوردار نیست. در اینجا باید بگویم ما نیازمند محتوایی هستیم که خارج از محور سوددهی باشد و این امر مهم توسط نهاد‌های متولی دولتی صورت می‌گیرد.

محسنی وجود کتاب‌ها با محتوای ترجمه‌ای را ضروری دانست و اضافه کرد: نوجوان ما باید با جامعه و فرهنگ بیرون از خودش هم آشنا شود. فضای موجود در نشر کودک و نوجوان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که هنوز بکر هستند و کارهای مفیدی صورت نگرفته است. ما در تولید مفاهیم جدید در این حوزه وارد نشدیم که باید این کار تحقق پیدا کند. نکته دیگر اینکه ما از رصد فضای نشر کودک نباید غافل شویم.


قهرمانان می‌توانند به الگوسازی نسل‌های بعد کمک کنند

یکی از مهم‌ترین سختی‌ها در ارتباط با حاج قاسم، کمبود منابع است. منبع مکتوب، صوت و تصویر که وجود ندارد و سختی اصلی همین است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نشست بایسته‌های پژوهش در زندگی و زمانه شهید سلیمانی با حضور جواد کلاته عربی، گلعلی بابایی و محسن پرویز در محل سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب و با دبیری محمدصادق علیزاده برگزار شد.
در این نشست نقاط ضعف و قوت آثار موجود در بازار پیرامون زندگی شهید حاج قاسم عنوان شد و بایسته‌های پژوهش در تولیدات این آثار مطرح شد.

نمایشگاه بین المللی تهران میزان کتاب دوستان

در ابتدای نشست دکتر محسن پرویز، ضمن تکریم مقام حاج قاسم عنوان کرد: «هر ملتی قهرمانانی دارد که نشان دادن بزرگی این قهرمانان می‌تواند به الگوسازی نسل‌های بعد کمک کنند. آن‌هایی هم که قهرمانان بزرگ ندارند تلاش می‌کنند قهرمان خود را بزرگ کنند. نشان دادن و پرداختن به چهره قهرمانان بسیار اهمیت دارد.»

گلعلی بابایی در ادامه نشست افزود: مرحوم نادر طالب‌زاده یکی از مروجین مکتب حاج قاسم بود. در سالگرد عملیات بیت‌المقدس قرار داریم و از شهدای این عملیات یادی می‌کنیم. یک فیلسوف اروپایی می‌گوید: «در حقایق عظیم یا نباید سخن گفت یا باید عظیم سخن گفت.» حضرت آقا نیز در این رابطه می‌فرمایند: «حاج قاسم یک شخص نبود، یک مکتب بود.»

جواد کلاته عربی ادامه داد: «پژوهش در امر زندگینامه‌نویسی از مسائلی است که کمتر مورد توجه اهالی این حرفه قرار می‌گیرد.»

دبیر نشست در ادامه با اشاره به آثار مکتوب منتشر شده درباره شهید سلیمانی از میهمانان پرسید: «کتاب‌های با محوریت حاج قاسم در بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟»

جواد کلاته در این‌باره عنوان کرد: «مسائل در این رابطه زیاد است و شاید بتوان گفت ما دو تفکر عمده در حوزه انتشار کتاب داریم. یک نگاه اقتصاد -بازار و دیگری مبتنی بر نشر کتاب فاخر؛ یک نگاه تکلیف‌مدار هم وجود دارد که در واقع برعهده خود می‌دانند که هرچند کوتاه و ناقص مطلبی را به حسب تکلیف منتشر کنند.»
وی ادامه داد: «چیزی که من در عمر ۴۰ ساله خود دیدم. فراگیرترین علاقه‌ای که در کشور ما نسبت به فردی وجود داشته فارغ از اعتقادات به حاج قاسم است. کم‌تر سرزمینی وجود دارد که چنین سرمایه عظیمی داشته باشد. تاثیرگذاری چنین اتفاقی بسیار زیاد است، اما ما شاهد یک نگاه ناقص و با هدف کسب منفعت اقتصادی هستیم. با وجود چندصد آثار تولیدی از ایشان ما نیز حاج قاسم را نمی‌شناسیم. بهترین کارهایی که تولید شده است صرفاً احساسی هستند. و اگر بخواهیم الگویی ناقص تهیه کنیم در تاریخ، یاد نویسنده و مخاطب می‌ماند. کارنامه تولیدات این حوزه کارنامه بسیار ضعیفی است.»

گلعلی بابایی در ارتباط با کتاب‌های موجود در بازار با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: «واقعا این نقص وجود دارد که بعد از دوسال از شهادت حاج قاسم ما هنوز اثر برجسته‌ای نمی‌بینیم که خود جای حرف و انتقاد است. پیش از سال جدید نمایشگاهی در بیروت برگزار شده بود و بسیاری از کشورها حضور داشتند من‌جمله خود لبنان، من کتاب درخوری از حاج قاسم در نمایشگاه ندیدم. از من درخواست شده بود کتاب‌هایی را برای ترجمه و عرضه معرفی کنم، اما اثر مناسبی نیافتم و این ضعف پژوهش است. بیش‌تر آثار احساسی و فاقد پژوهش، عمق و تکلیف محور هستند. در واقع خاطرات ایشان نگفته ماند.»

وی افزود: «خود حاج قاسم هم هیچوقت پای مصاحبه‌ای ننشستند تا درباره تجربیات خود گفتگو کنند. ما اطلاع زیادی از سختی‌های عملیات و فعالیت ایشان در شرایط نامناسب سوریه نخواندیم و درباره آن‌ها ذهنیتی نداریم. ما در حال حاضر در معرفی حاج قاسم ضعیف عمل می‌کنیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همکار بیشتر مکتب حاج قاسم و پژوهشگران برای تولید آثار فاخر در این حوزه شد.

نمایشگاه کتاب جزو ضرورت‌های فرهنگی کشور است

زهره الهیان گفت: نمایشگاه کتاب، یکی از پدیده‌های ضروری و پرفایده‌ کشور است. اگرچه دوسال گذشته این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد اما صادقانه باید بگویم فرصت نمایشگاه حضوری با شور مردم عاشق کتاب تجربه بی‌نظیر دیگری است.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه در سال‌های پیش از انقلاب و سال‌های ابتدایی انقلاب دسترسی به کتاب‌‌های دانشگاهی، آثار مورد علاقه یا تازه‌های نشر بسیار سخت بود، گفت: میدانی به وسعت و تنوع نمایشگاه کتاب پیش از انقلاب در کشور سابقه نداشت. ما کتابخوان‌ها یا دوستان کتاب‌خوان ما برای تهیه کتاب‌های دانشگاهی از این فروشگاه به آن فروشگاه می‌رفتیم. مجبور بودیم در فضای بی‌تفاوتی نسبت به کتاب چندین خیابان را بگردیم تا بتوانیم کتاب‌های روز و تازه منتشر شده را پیدا کنیم. حالا مقایسه کنید با فرصت ده روزه که هر سال با عنوان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، همه ناشران با هرنوع کتاب در یک محل متمرکز می‌شوند. همه کسانی که نیازهای کتاب خود را در طی یکسال گذشته مشخص کرده‌اند می‌توانند با قیمت مناسب و تخفیف خرید کنند. در حقیقت نمایشگاهی با این سطح تنوع می‌تواند پاسخگوی نیاز هر نوع مخاطبی باشد.

نمایشگاه کتاب تجربه ای بی نظیر

الهیان با بیان اینکه بالابردن سطح نمایشگاه کتاب به بین‌المللی بودن و حضور میهمان ویژه همیشه جزو اتفاق‌های جذاب نمایشگاه کتاب تهران بوده است، اظهار داشت: حضور ناشران بین‌المللی در نمایشگاه کتاب بخش مهمی از نیازهای دانشجویان و کتاب‌خوانان تخصصی را رفع می‌کند. در شرایطی که برای خرید یک کتاب از ناشر خارجی باید مدتی صبوری کرد و هزینه متفاوتی پرداخت، حضور این ناشران در بخش مجزای نمایشگاه کتاب کار دسترسی به آثار این عرصه را راحت‌تر خواهد کرد. بنده هم مثل همه‌ شهروندانی که در این فصل به سراغ کتاب می‌آیند تا مقصود و مطلوب خودشان را پیدا کنند، با همان انگیزه به نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنم.

‏رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس با تاکید بر اینکه اعضای دولت، مجلس، سیاسیون و چهره‌های فعال سطح کشور می‌توانند با حضور در نمایشگاه کتاب سهم مهمی در فرهنگسازی خرید کتاب و کتابخوانی بیشتر ایفا کنند، تاکید کرد: بخش مهمی از ضرورت حضور من در نمایشگاه کتاب به عنوان یک فعال سیاسی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ترویج سنت کتابخوانی و کتابخواهی باز می‌گردد.

این مسئول با تاکید براینکه خوشبختانه با تمهیداتی که دولت صورت داده است کشور در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا از شرایط بحران گذر کرده است و مردم هم در همه‌جا مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند، تصریح کرد: آنطور که من بررسی کردم نمایشگاه کتاب امسال قرار است در فضایی گسترده و غرفه هایی با فاصله و راهروهایی عریض‌تر برگزار شود و از آنجایی‌که با حضور ناظران وزارت بهداشت و اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از همه مهمتر بعد از دوسال دوری امسال هم شرایط برگزاری نمایشگاه حضوری و هم خرید مجازی مهیاست، فرصت مغتنمی است که مردم دور بودن دوسال گذشته از فضای حضوری نمایشگاه را جبران کنند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

نشست های تخصصی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۰ نشست تخصصی با محوریت آثار رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد کرد.
یکی از نشست های تخصصی که هر روز در سه نوبت و ساعت‌های ۱۱، ۱۴ و ۱۸ در محل غرفه‌ی انتشارات برگزار خواهد شد، نشست تخصصی ضیاء‌ امین است که به معرفی اندیشه و آثار رهبری اختصاص دارد.

انتشارات انقلاب اسلامی

لازم بذکر است، غرفه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در شبستان اصلی، ورودی ۱۸، راهروی شماره ۶ واقع شده است.

مشروح بقیه‌ی نشست ها بدین شرح است:

نشست تخصصی بررسی کتاب‌های بیانیه گام دوم با حضورحجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست تخصصی بررسی کتاب جهاد تبیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، جمعه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست تخصصی بررسی کتاب‌های شرح نهج البلاغه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع، یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست تخصصی بررسی کتاب‌های نقش و رسالت زن با حضور دکتر امیرحسین بانکی‌پور، دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست تخصصی بررسی کتاب‌های سیرۀ اهل بیت علیهم السلام با حضور حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست تخصصی بررسی کتاب‌های تفسیر، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست تخصصی بررسی کتاب غناء و موسیقی، حجت الاسلام و المسلمین گرامی‌پور، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۶ در محل غرفه
نشست معرفی کتاب «همپای مسافر اردیبهشت» با حضور آقای مهدی قزلی، روز جمعه ۳۰ اردیبهشت، ساعت ۱۱:۴۵ در سرای اهل قلم
نشست تخصصی بررسی کتاب «روایت رهبری» با حضور دکتر سید یاسر جبرائیلی، جمعه ۳۰ اردیبهشت
ساعت ۱۶ در محل غرفه

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *