رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان ثبت: اجرای قانون جامع حدنگار زمینه ساز کاهش اطاله دادرسی شده است

12:21 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۴۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: اجرای قانون جامع حدنگار کشور زمینه ساز رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده به دادگستری شده است.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در سفر به استان کردستان در بدو ورود به شهرستان سنندج به گلزار شهدا رفت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا به مقام شامخ شهیدان خسروی، برهان عالی و دیگر شهیدان این استان ادای احترام کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان حضور در گلزار شهدای شهرستان سنندج با بیان اینکه شهدا از حیات طیبه برخوردار هستند، اظهار کرد: ما به شهدا و تجدید بیعت با آنها نیاز داریم و باید تلاش کنیم رهرو شایسته ای برای شهدا باشیم.

اتمام کاداستر کشاورزی اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

بابایی در ادامه سفر به استان کردستان در دیدار با حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و ماموستا رستمی امام جمعه شهرستان سنندج گفت: مساحت كل كشور ١٦٤ میلیون هکتار است که ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه های ملی می باشد که بیش از ۹۷ درصد از اراضی دارای سند کاداستری شده اند.

وی بیان داشت: به دلیل مردم محوری بودن تعیین تکلیف اراضی کشاورزي بحث فرهنگ سازی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد و در این خصوص باید اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد و ائمه جمعه در این موضوع به سازمان ثبت کمک کنند. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه هیچ زمینی نباید بدون شناسنامه و سند باشد، افزود: صدور اسناد حدنگاری برای اراضی کشاورزی به هیچ وجه حمایت های دولتی را نسبت به کشاورزان کم نمی‌ كند و ما آمادگی داریم در 2 شهر کردستان به صورت پایلوت طرح حدنگاري (کاداستر ) اراضی کشاورزی را اجرا کنیم چرا که اراضی فاقد سند همواره در معرض سودجویی و زمین خواری قرار می‌گیرند. 

بابایی در خصوص واحدهای ثبتی گفت: خوشبختانە استان کردستان یکی از اولین استان‌هایی است کە تمام واحدهای ثبتی آن ملکی هستند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس قوە قضاییە در خصوص حضور معاونان و مقامات قوە قضاییە در مساجد و رصد مشکلات مردم از نزدیک گفت: معاونین رئیس قوە قضاییە در ايام ماه مبارك رمضان حضور موثري در مساجد شهر تهران داشتند.

معاون قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در بین مردم و شنیدن مشکلات آنان از نزدیک سبب حل و فصل شدن بسیاری از مشکلات خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مولفه های سند تحول و تعالی بیان داشت ؛ رضایتمندی مردم ، مردمی بودن ، مبارزه با فساد و ساده زیستی از مواردی می باشد که حسب تاکیدات موکد رییس محترم قوه قضاییه سرلوحه فعالیت های سازمان در دوره تحول و‌ تعالی قرار دارد.

همچنین نماینده ولی فقیه در کردستان در این دیدار گفت: خدمت باید بدون منت، مفید و تأثیرگذار باشد و خوشبختانه مقامات قضایی دادگستری کل استان کردستان متصف به این اوصاف هستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: روستاهای زیادی در کردستان به شهر ملحق شده و شاهد وجود نواحی منفصل شهری مختلف به ویژه در سنندج هستیم و می بایست رسیدگی به مسائل ثبتی این نواحی در اولویت باشد. 

لزوم مشارکت علمای اهل سنت در جهاد تبیین

بابایی در ادامه سفر در دیدار با علمای اهل سنت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور و لزوم همراهی دولت در اجرای طرح های کلان اقتصادی بر اهمیت روشنگری در هدفمندسازی یارانه ها و نقش آن در پیشگیری از قاچاق تاکید کرد.

دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با خانواده معظم شهید ورمقانی در شهرستان قروه

معاون رئیس قوه‌قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر خود به استان کردستان با حضور در شهرستان قروه با خانواده شهید ورمقانی نیز دیدار کرد.

بابایی در دیدار با خانواده شهید ورمقانی با اشاره به جایگاه شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما باید در برابر خون شهدا مسئول و پاسخگو باشیم و همه ما در اجرای وظایف خود نیازمند دعای خیر شهدا هستیم و باید به گونه ای عمل کنیم که در محضر شهدا رو سفید باشیم.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: واحد ثبتی منطقه یک سنندج آمار و عملکرد خوبی داشته و به تمام پرونده‌های ورودی رسیدگی شده است.

رسیدگی به ۶۸۵ پرونده در اجرای اسناد رسمی در 2 ماه اخیر

بابایی همچنین امروز در دومین روز از سفر خود به استان کردستان از واحد ثبتی منطقه یک ، اداره اجرای اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سنندج بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: ۶۸۵ پرونده در اجرای اسناد رسمی طی دو ماه اخیر رسیدگی شده است که عملکردی مناسب بوده و تلاش و همت کارکنان این واحد ثبتی قابل تقدیر است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه ضمن حضور در بخشهای مختلف اداره کل شامل دفتر املاک، دفتر بازداشتی، دبیرخانه هیات قانون تعیین تکلیف ، نمایندگی و نقشه برداری و بایگانی املاک به گفتگو با کارکنان و استماع مشکلات آنان پرداخت .

بابایی از کارگاه آموزشی با عنوان «مالکیت معنوی ثبت شرکت‌ها» نیز بازدید به عمل آورده و در ادامه مشکلات اداره اجرای اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری را مورد بررسی قرار داد.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این حضور با برخی از مراجعین به صورت مستقیم به گفت‌و‌گو پرداخته و از نزدیک در جریان مسائل و  مشکلات آنها قرار گرفت و دستورات لازم را برای رسیدگی به این مشکلات صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای رسیدگی به مشکلات مردم در مسجد جامع امام سجاد (ع) حضور یافت

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *