مسجدی: عدالت در دسترسی به خدمات از اولویت های مهم سازمان پزشکی قانونی است

12:24 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۴۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: عدالت در دسترسی به خدمات یکی از اهداف و اولویت های مهم سازمان در راستای تأمین رفاه و آسایش مردم است.

خبرگزاری میزان - رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سفری یک روزه به شیراز، ضمن بازدید از مرکز پزشکی قانونی استان با رئیس کل دادگستری و استاندار فارس دیدار و گفت و گو کرد.

عباس مسجدی در این دیدار با اشاره به عملکرد پزشکی قانونی و گستردگی خدمات آن گفت: پزشکی قانونی سازمانی خدمت رسان و در عین حال علمی و تخصصی است که با وجود مشکلات، محدودیت ها و تنگناهای جدی در حوزه های فنی همواره تلاش کرده به بهترین نحو و با رعایت تکریم به مراجعان ارائه خدمت کند.

وی با قدردانی از همکاری مجموعه دادگستری با پزشکی قانونی استان، به برخی مشکلات وکمبودهای پزشکی قانونی فارس اشاره کرد و خواستار مساعدت و حمایت هرچه بیشتر در جهت رفع این مشکلات شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، همچنین با تأکید بر لزوم راه اندازی مرکز پزشکی قانونی در شهرستان های دارای مرکز قضایی، خاطرنشان کرد: عدالت در دسترسی به خدمات یکی از اهداف و اولویت های مهم سازمان در راستای تأمین رفاه و آسایش مردم است که در این مسیر مساعدت و همراهی دستگاه های استانی بسیار کمک کننده خواهد بود.

مسجدی با اشاره به تلاش سازمان در جلب مشارکت خیرین کشور جهت انجام پروژه ها و تجهیز مراکز سازمان در راستای عدالت در دسترسی به خدمات و نیز کمک به احقاق حقوق مردم، ضمن دعوت از تمامی خیرین جهت مشارکت در این امر خیر افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که میان سازمان و مجمع خیرین سلامت کشور منعقد شده است مساعدتی در زمینه شروع پروژه مرکز پزشکی قانونی استهبان از سوی خیرین عزیز استان فارس به انجام رسید که امیدواریم با تداوم این حمایت ها، امکان ساخت و راه اندازی این مرکز و به تبع آن زمینه ارائه خدمات مناسب تر به مردم عزیز این شهرستان فراهم شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی نیز با تأکید بر اهمیت و جایگاه پزشکی قانونی در دستگاه قضایی، در خصوص مساعدت و کمک به رفع مشکلات و کمبودهای پزشکی قانونی استان قول مساعد داد.

رییس کل دادگستری فارس همچنین با ابراز رضایت کامل از عملکرد پزشکی قانونی این استان بر حمایت همه جانبه دستگاه های استانی و ستاد سازمان از پزشکی قانونی و تلاش برای توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات آن در تمام شهرستان های استان فارس تأکید کرد.

تأکید بر استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها برای ساخت تجهیزات پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در دیدار با استاندار فارس نیز که ظهر دیروز انجام شد، استفاده از ظرفیت دانش بنیان های توانمند استان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز سازمان مورد تأکید قرار داد.

استاندار فارس نیز در خصوص خدمات و نیازهای مجموعه پزشکی قانونی و لزوم فراهم کردن دسترسی عادلانه مردم به این خدمات، برای توسعه و تأمین مکان های مورد نیاز، در خصوص ارائه کمک های مالی به پزشکی قانونی از محل صندوق حمایت های اجتماعی جهت رفع مشکلات قول مساعد داد.

همچنین در این دیدار توافق شد استانداری در پروژه های عمرانی پزشکی قانونی که به تشخیص سازمان و بر حسب نیاز مردم و به منظور رفاه حال آنان در استان فارس آغاز می شود، نیز با تأمین 50 درصد اعتبارات از پزشکی قانونی حمایت کند تا شاهد خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم عزیز استان فارس باشیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: امکان استفاده از ردیف ارزی از نیاز‌های پزشکی قانونی است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *