اوکراین یک سوم از گاز صادراتی روسیه به اروپا را قطع می‌کند

11:33 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۸۶۸
اوکراین اعلام کرد که جریان انتقال گاز از طریق یک نقطه ترانزیت را که تقریباً یک سوم سوخت انتقالی از روسیه به اروپا را از طریق اوکراین منتقل می‌کند، متوقف می‌کند.

خبرگزاری میزان - اوکراین اعلام کرد که جریان انتقال گاز از طریق یک نقطه ترانزیت که تقریباً یک سوم سوخت انتقالی از روسیه به اروپا را از طریق اوکراین منتقل می‌کند، متوقف می‌کند.

اوکراین ادعا کرده که مسکو را مسئول این حرکت می‌داند.

به گزارش «رویترز»، اوکراین می‌گوید که این محموله‌های گازی روسیه را به جای دیگری منتقل می‌کند.  

اوکراین پس از عملیات نظامی مسکو به عنوان مسیر اصلی ترانزیت گاز روسیه به اروپا باقی مانده است.

شرکت GTSOU، که سیستم گاز اوکراین را اداره می‌کند، می‎گوید که از روز چهارشنبه انتقال گاز روسیه از طریق مسیر «سوخرانیوکا» را متوقف می‌کند.

اما شرکت «گازپروم»، که انحصار صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله را در اختیار دارد، گفت که انتقال تمام حجم‌ صادرات به نقطه ای دیگر از نظر فنی غیرممکن است.  

«سرگی ماکوگون»، مدیر عامل GTSOU، می‎گوید که نیروهای روسیه ترانزیت گاز از طریق اوکراین و ارسال آن به دو منطقه جدایی طلب تحت حمایت روسیه در شرق کشور را آغاز کرده اند؛ البته او هیچگونه مدرکی در این رابطه ارائه نداد.

پیش از این، پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که با رای ۵۱۳ نماینده پارلمان اروپا از جمله ۲۲ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع به تصویب رسید، خواستار تحریم کلی و فوری واردات نفت، گاز و زغال سنگ از روسیه شده بود.

روسیه هم پیشتر انتقال گاز طبیعی به لهستان از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا را قطع کرده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *