کدام نهادها مشمول قانون شفافیت قوای سه‌گانه شدند؟

8:24 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۳۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا سازمان هدفمندی یارانه ها، شرکت های دولتی و سازمان تعاونی روستایی نیز مشمول طرح شفافیت قوای سه گانه شدند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت  8 و 12 دقیقه و با حضور  202  نفر از نمایندگان برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد: طرح توسعه و مانع­ زدایی از صنعت برق کشور

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد: طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی

- گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد: طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (5) به ماده(37) قانون آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد :لایحه اصلاح تبصره(1)ماده(2)قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب 1396

سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول قانون شفافیت قوای سه‌گانه شد

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 1 بخش الف طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با الحاق عبارت "شرکت های دولتی، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان تعاون روستایی" به جزء 2 این ماده با 139 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس این شرکت ها و سازمان ها نیز به موجب این مصوبه مشمول طرح شفافیت خواهند شد.

موافقت مجلس با شفافیت صندوق های بازنشستگی صداوسیما و کارکنان نفت

نمایندگان امروز در جریان بررسی ماده 1 بخش الف طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با الحاق عبارت " صندوق های بازنشستگی صداوسیما و کارکنان نفت" به جزء 2 این ماده با 138 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

شرکت‌ها و بانک‌هایی که دولت در آنها سهام دارد مشمول طرح شفافیت شدند

نمایندگان همچنین در جریان بررسی ماده 1 بخش الف طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با الحاق عبارت " شرکت ها و بانک هایی که دولت در آنها سهام دارد " به جزء 2 این ماده با 137 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس این شرکت ها و سازمان ها نیز به موجب این مصوبه مشمول طرح شفافیت خواهند شد.

نمایندگان با شفافیت عملکرد صندوق بازنشستگی فولاد موافقت کردند

نمایندگان در جریان بررسی ماده 1 بخش الف طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با الحاق عبارت " صندوق بازنشستگی فولاد " به جزء 2 این ماده با 118 رأی موافق، 47 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

عملکرد صندوق عشایری بیمه سلامت شفاف می شود

نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا صندوق عشایری بیمه سلامت نیز مشمول طرح شفافیت قوای سه گانه شود.نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا صندوق عشایری بیمه سلامت نیز مشمول طرح شفافیت قوای سه گانه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *