رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محل اسکان بومیان کانادا و مواجهه آنها با خطر بالقوه سیل

8:17 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۳۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بومیان کانادا در مناطقی زندگی می‌کنند که با خطر بالقوه سیل مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - مطالعه جدیدی از سوی دانشگاه «واترلو» به بررسی خطر بالقوه سیل بر جوامع بومی در کانادا پرداخته اما نتایج این تحقیقات به هیچ عنوان دلگرم‌کننده نیستند.

این مطالعه 40 نقطه در خطر شدید سیل را در میان 360 ذخایر بومی مشاهده شده، شناسایی کرد؛ نکته قابل ذکر این است، استان‌هایی که بیشترین تعداد نقاط دارای خطر را داشتند، «بریتیش کلمبیا» با 13 نقطه و پس از آن «انتاریو» با 10 نقطه بود.

در این گزارش آمده که تعداد زیادی از جوامع بومی در معرض خطر سیل قرار دارند.

«کانادین پرس» با استناد به این مطالعه دانشگاه واترلو گزارش داد که حدود 81 درصد از 985 ذخایر زمینی بومی کانادا در معرض خطر سیل قرار دارند و هم ساکنان و هم املاک مسکونی در آن مناطق در معرض آسیب جدی مربوط به سیل هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی یکی از محققان، این مطالعه نه تنها به بررسی احتمال جاری شدن سیل و خسارت‌های ماندگار ناشی از آن بر زندگی ساکنان پرداخته بلکه آسیب‌پذیری جوامع بومی در برابر چنین خطراتی را به تصویر می‌کشد.

این مطالعه دانشگاه واترلو مناطقی با بالاترین خطر سیل را معرفی کرده که ساکنان برخی از آنها، جوامع بومی کانادا هستند.

نکته حائز اهمیت درباره نتایج تحقیق این است که جوامع بومی کانادا به دلیل نابرابری‌های اجتماعی و محیطی، به طور کلی در خطر بیشتری قرار دارند.

این تحقیق هشدار می‌دهد که دولت کانادا باید سرمایه‌گذاری در این جوامع بومی را افزایش دهد تا در معرض خطر قرار گرفتن و آسیب‌پذیری این گروه جمعیتی را در برابر سیل و سایر خطرات آب‌و‌هوایی کاهش دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *