رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: پشتیبانی از دولت اولویت اصلی دستگاه قضایی در سال جاری است

16:11 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۶۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: راهبرد دستگاه قضایی استان براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه در سال جاری مبتنی بر همراهی، همکاری و پشتیبانی از دولت است.

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در دیدار با استاندار جدید کرمان که با حضور اعضای شورای معاونین و اعضای شورای قضایی استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی مصمم است که در حوزه حل مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی با تمام ظرفیت به دولت در تمامی سطوح و لایه ها کمک و همراهی کرده و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به وسعت و گستردگی استان کرمان، از فعالیت 36 واحد قضایی در این استان خبر داد وافزود: در حال حاضر313 شورای حل اختلاف در استان کرمان فعال هستند.

موحد در استان کرمان، شمار کارکنان اداری و قضایی دادگستری کل استان کرمان را یک هزار و 700 نفر دانست و گفت: از این تعداد 400 نفر قاضی و مابقی کادر اداری دادگستری در سطح استان هستند.

وی ضمن بیان این مطلب که سالیانه قریب به 800 هزار پرونده در مراحل مختلف رسیدگی در دستگاه قضایی استان مورد بررسی و صدور حکم قرار می گیرد، اظهارکرد: پرونده های یکتای ورودی به دادگستری استان در سال گذشته 360 هزار پرونده بوده است.

موحد گفت: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته قریب به 180 هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند که بالغ بر 60 هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی به وجود 10 زندان و یک کانون اصلاح و تربیت در استان اشاره و با تاکید بر لزوم تکمیل اردوگاه کبوترخان، بیان کرد: این استان از حیث جمعیت کیفری جز استان هایی است که بیشترین جمعیت کیفری را دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به منظور حمایت از تولید و تحقق شعار سال مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" عنوان کرد: در دو سال گذشته 330 پرونده اقتصاد مقاومتی در دادگستری کل استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته و سعی شده که موانع پیش روی مدیران اقتصادی برداشته شود و در این رابطه در مواردی به طور کامل به نتیجه رسیده و بخشی نیز در دست پیگیری قرار دارد.

موحد به ارتباط مستقیم و تعامل دستگاه قضایی استان با شورای تامین در راستای توسعه امنیت جامعه نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه قضایی استان در راستای پشتیبانی و اجرای تصمیمات شورای تامین استان نقش بی نظیری دارد و در این دوره نیز، تعامل حداکثری با مدیریت اجرایی استان را در دستور کار داریم.

کرمان

وی اظهارکرد: دستگاه قضایی استان کرمان در راستای مبارزه با فساد و توسعه سلامت اداری استان نیز بر مبنای اولویت های موجود اقدام کرده و سازمان بازرسی نقش مهم و فوق العاده ای در توسعه سلامت اداری و مقابله با فساد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در رابطه با برخورد با مفاسد اداری تنها راهکارهای برخوردی مورد توجه نبوده و در بسیاری از موارد با تذکر و ارشاد اقدام شده است.

موحد گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان نیز اقدامات گسترده ای برای حراست از بیت المال و مقابله با سودجویان انجام داده است و در آخرین نشست این شورا موضوع تعیین تکلیف اراضی زیر سد جیرفت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: کاداستر اراضی در استان کرمان نیز با جدیت در دست پیگیری قرار دارد و بخش عمده ای از این طرح نیز اجرایی شده است.

استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن اعلام تعامل و همکاری با دستگاه قضایی، گفت: به منظور اصلاح و ارتقای بدنه اجرایی و مدیریتی استان باید ضمن ارائه ارشادات و راهنمایی های لازم، مراقبت های لازم را انجام داده و چابک سازی مورد انتظار در این حوزه را محقق کنیم.

محمدمهدی فداکار افزود: اجرای طرح های مقابله ای و پیشگیری برای کاهش آسیب های اجتماعی از موارد مورد تاکید است که باید در تعامل بین دستگاه های اجرایی و قضایی دنبال شود.

کرمان

احمد آبیار بازرس کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که مجموعه مدیریتی استان اکثرا افراد مومن، سالم و متدین هستند، گفت: بدنه اجرایی استان نیاز به تحرک جدی دارد و در این راستا باید از تمامی ظرفیت های موجود در این مجموعه استفاده شود.

در دیدار اعضای شورای قضایی استان با استاندار جدید کرمان افزود: استاندار کرمان به عنوان رئیس شورای اداری در راستای ایجاد حرکت و جنبش در مجموعه اجرایی استان بسیار تاثیرگذار است و مجموعه دستگاه های قضایی و نظارتی در خدمت شما و استانداری خواهد بود تا بتوان از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تحولات اخیر در حوزه انتخابات (در قبل و بعد از انتخابات) مجموعه مدیریتی استان متاسفانه دچار یک افت عملکردی شده بود و از سرعت شتابان خودروی توسعه استان کاسته شده بود که نیاز است تحول جدی و قاطعی در بدنه اجرایی این استان ایجاد شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *