رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناآرامی‌ها در سریلانکا؛ ممنوعیت آمد و شد در تمامی شهرها اجرا شد

12:28 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۲۲۳
رئیس جمهور سریلانکا عصر دوشنبه در سراسر کشور مقررات منع رفت و آمد را، که تا صبح چهارشنبه به طول می‌انجامد، اجرایی کرد.

خبرگزاری میزان - سریلانکا هزاران نظامی و پلیس را پس از کشته شدن پنج نفر در بدترین خشونت‌های هفته‌ها به دلیل بحران اقتصادی بی‌سابقه، برای اجرای مقررات منع آمد و شد در خیابان‎ها مستقر کرد.

به گزارش «ایندیا تایمز»، «ماهیندا راجاپاکسا»، رئیس جمهور سریلانکا نیز در سراسر این کشور مقررات منع رفت و آمد را، که تا صبح چهارشنبه به طول می‌انجامد، اجرایی کرد.

پس از هفته‌ها تظاهرات ضد دولتی، روز دوشنبه هنگامی که هواداران «راجاپاکسا» با اتوبوس از حومه شهر به پایتخت رفتند و با چوب و چماق به معترضان حمله کردند، خشونت‌ها آغاز شد.

شهر «کلمبو» آرام گرفت

به گفته پلیس، پس از یک روز درگیری که به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر منجر شد، خیابان‌های شهر «کلمبو»، پایتخت تجاری سریلانکا روز سه‌شنبه آرام بود.

در حالی که این کشور واقع در اقیانوس هند با بدترین بحران اقتصادی تاریخ خود دست و پنجه نرم می کند، هزاران معترض از مقررات منع آمد و شد برای حمله به شخصیت‎های دولتی سرپیچی کردند و خانه‎ها، مغازه‎ها و مشاغل متعلق به قانونگذاران حزب حاکم و سیاستمداران استانی را به آتش کشیدند.

ابراز نگرانی بانک جهانی از خشونت در سریلانکا

پس از شروع درگیری ها در سریلانکا که معترضان مورد حمله حامیان دولت قرار گرفتند، بانک جهانی (WB) نگرانی عمیق خود را نسبت به وخامت اوضاع در این کشور ابراز کرده است.

این تحولات در حالی رخ می‎دهد که اعتراضات سراسری علیه دولت در چند روز گذشته تشدید شده که به افزایش حوادث درگیری با نیروهای امنیتی مستقر در مکان های اعتراضات منجر شده است.

اداره دولت توسط رئیس جمهور و برادرش

استعفای نخست وزیر سریلانکا به طور خودکار کابینه را منحل کرده است و کشور در حال حاضر توسط «ماهیندا راجاپاکسا»، رئیس جمهور این کشور و برادر کوچکترش اداره می‎شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *