رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران درباره جمع آوری سگ‌های ولگرد به شهردار دستور داد

14:49 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۶۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی رودبارقصران به شهردار این بخش دستور داد تا با قید فوریت نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب اقدام و در این رابطه به صورت ماهانه به دادستانی گزارش عملکرد ارائه کند.

مجید عزیزیانی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی مردمی منطقه رودبارقصران، تردد تعداد قابل ملاحظه‌ای از سگ‌های ولگرد بلاصاحب در ساعات مختلف شبانه روز به ویژه در شب، منجر به ایجاد اضطراب و نارضایتی مردم به ویژه بانوان و کودکان شده است.

وی افزود: از آنجایی که تردد این حیوانات احتمال آسیب رسانی و در پی آن کاهش امنیت و انتقال بیماری‌های مختلف به شهروندان  را دارد، براساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر ولگرد و ممانعت از چرا و گردش چارپایان و احشام در شهر و ...، برعهده شهردار آن شهر است.

رئیس حوزه قضایی بخش رودبارقصران تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع مذکور از مصادیق بارز حقوق عامه محسوب می‌شود، مدعی العموم قاطعانه به موضوع ورود کرده است.

بیشتر بخوانید

الزام دادستان تهران به ارائه گزارش گرانی‌‌ها در بازار توسط سازمان تعزیرات حکومتی/ صالحی: اسامی نانوایی‌های غیر فعال به دادستانی تهران اعلام شود

وی افزود: طی دستوری به شهردار رودبارقصران تاکید شد تا براساس حفظ حقوق عامه و برای پیشگیری از وقوع جرم و انجام تکالیف مصرحه قانونی فوق الذکر ومواد 24 و 22 قانون آیین دادسری کیفری و مواد 2 و 11 دستورالعمل نظارت بر پیگیری حقوق عامه مصوب 1397/11/3رئیس قوه قضاییه، با قید فوریت نسبت به جمع آوری حیوانات ولگرد و بلاصاحب اقدام و نتیجه این اقدام به صورت ماهانه به دادستانی رودبارقصران گزارش داده شود.

عزیزیانی اظهار کرد: در صورت هرگونه ترک فعل در رابطه با این موضوع و همچنین هرگونه صدمه، آسیب و ناامنی ناشی از حیوانات مذکور، حوزه قضایی رودبارقصران با قاطعیت و براساس ضوابط قانونی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سگ ولگرد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *