رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در15 استان/ احتمال خیزش گرد و خاک در غرب کشور

9:25 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۶۱۸
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با عبور موجی از روی نوار شمالی کشورمان برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه‌های زاگرس در کردستان، همدان، مرکزی و لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین و البرز، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا چهارشنبه نیز بارش‌ها در این مناطق به صورت پراکنده ادامه دارد، افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در روزهای پایانی هفته بارش‌های بهاری در نیمه شمالی کشور را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا شرایط برای تشکیل گرد و خاک روی کشور عراق مهیا است و به همین خاطر طی این دو روز با پدیده گرد و غبار در استان‌های غربی و جنوب غربی کشور مواجه هستیم، ادامه داد: امروز بخش‌های مرکزی و شرقی آب‌های خلیج فارس هم مواج و متلاطم است.

گودرزی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: تهران امروز آسمانی قسمتی ابری و گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد را دارد که این وزش باد، گاهی می‌تواند شدید باشد و از این رو با احتمال خیزش گرد و خاک در بخش‌های جنوبی و غربی استان مواجه هستیم و بیشینه دمای پایتخت هم امروز به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *