وزیر امور خارجه: تحقق دیپلماسی علمی با اجماع ملی امکان‌پذیر است

8:53 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۵۶۰
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه گفت: چالش‌ها و فرصت‌های متعددی در تحقق دیپلماسی علمی وجود دارد که صرفا با اجماع ملی و همکاری‌های میان‌بخشی امکان مرتفع کردن آنها و بهره‌برداری حداکثری میسر می‌شود.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری بر پیشگام بودن وزارت خارجه در این حوزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با حضور و سخنرانی‌ در همایش «دیپلماسی علمی و فناوری، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» که با حضور‌ شخصیت ها و مقامات دانشگاهی و دولتی از جمله ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، عین‌اللهی وزیر بهداشت، زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های مختلف به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، به تبیین برنامه ها و اقدامات وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی علمی و فناوری پرداخت.

امیرعبداللهیان بیان داشت: چالش ها و فرصت های متعددی در تحقق دیپلماسی علمی وجود دارد که صرفا با اجماع ملی و همکاریهای میان‌بخشی امکان مرتفع کردن آنها و بهره برداری حداکثری میسر می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت، دستگاه دیپلماسی تلاش کرده است تا جهت تسهیل همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی، ایجاد مراکز فناوری، ایجاد بازارهای هدف برای شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین منابع مورد نیاز آن‌ها، جذب نخبگان ایرانی در خارج از کشور، حل برخی مسائل و مشکلات نخبگان در داخل و خارج از کشور مساعدت حداکثری داشته باشد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: وزارت امور خارجه تلاش داشته است تا بتواند در کنار وزارتخانه‌هایی که در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند، رویه‌های مربوطه را اصلاح نماید.

وی همچنین از تصمیم خود جهت انتصاب یک مشاور علم و فناوری خبر داده و از اصلاح برخی روند‌ها و رویه‌ها در تعیین وابسته‌های علمی، افزایش تعداد این وابستگان و تدوین برنامه‌های هدفمندتر با هدف ارتقا کارآمدی آن‌ها استقبال نمود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *