پادگان لشگر 77 با توافق سه جانبه ارتش، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی هفته آینده منتقل می‌شود

9:55 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۴۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
توافقی بین ارتش جمهوری اسلامی ايران، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در خصوص ساماندهی پادگان لشگر 77 ارتش با حکمیت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، صورت گرفت.

خبرگزاری میزان - جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح، امير سرتيپ كيومرث حيدری فرمانده نيروی زمينی ارتش و سيد عبدالله ارجائی شهردار مشهد در سازمان قضايی نیروهای مسلح برگزار شد و نحوه اجرايی شدن اين توافق نامه بررسی و مقرر شد تا روند اجرای آن از دوشنبه هفته آينده آغاز شود.

در حاشیه این نشست، رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح در خصوص اين توافق بیان کرد: در پی سفر رئیس قوه قضاييه به مشهد مقدس در بهمن سال گذشته و در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش به خارج شهر، به سازمان قضایی نیروهای مسلح به صورت ویژه ماموریت رسیدگی به این موضوع داده شد و از طرفی ديگر نيز رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح هم از سوی شهردار مشهد و هم فرمانده نيروی زمينی ارتش به عنوان حکم انتخاب شد.

وی افزود: پس از چند جلسه مذاکرات مقدماتی که کارشناسان ما در مشهد مقدس با مسئولان مربوطه انجام دادند، اوایل اسفند سال ۱۴۰۰ به همراه امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهر مشهد مقدس، جلسه‌ای را با شهردار، رئیس شورای شهر و نماینده سازمان مسکن و شهرسازی مشهد برگزار کردیم که در نهایت منتهی به اتخاذ توافقات اولیه برای حل مسئله شد.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان از سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان خراسان رضوی بازدید کرد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: به لطف الهی و حسن نظري كه همه اين عزيزان داشتند توافقات بسیار خوبی در خصوص پادگان لشگر 77 و پروژه آبشار 2 بین ارتش، شهرداری و آستان قدس رضوی به عمل آمد و اینکه در كميسيون شورای عالی معماری و شهر سازی نقشه‌های مورد توافق به اتفاق آرا تأييد شد و به زودی شاهد اجرايي شدن اين توافق خواهیم بود.

امير سر تيپ كيومرث حيدری، فرمانده نيروی زمينی ارتش نیز در ادامه اين جلسه بیان کرد: گره كوری كه سال‎ها بوجود آمده بود با ورود حجت السلام و المسلمين محسني اژه‌ای رئيس قوه قضاييه و حجت الاسلام والمسلمين پورخاقان، رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح پس از سال‌ها حل و فصل شد و آن چه كه مصوب شده است مورد احترام ما است و متعاقب آن اين پادگان ساماندهي مي شود و اماكنی كه بايد بمانند و اماكنی كه بايد واگذار شوند اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سيد عبدالله ارجائی شهردار مشهد نيز گفت: اين توافق نامه مطالبه قريب به دو دهه مردم مشهد است كه امروز به ثمر نشست و همزمان در شورای اسلامی شهر مشهد، توافق نامه سه جانبه بين ارتش، شهردای و آستان قدس رضوی به تصويب رسيد و هم در شورای عالی معماری و شهرسازی ايران با حضور وزير راه و شهرسازی به اتفاق آرا به تصويب رسيد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *