شکست دولت و مقام‌های انگلیس در حمایت از کودکان تحت بدرفتاری

9:05 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۹۳۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان انگلیسی در سایه بی توجهی دولت به وضعیت سرپرستی آنان قربانی خشونت و شکنجه منجر به مرگ می‌شوند.

خبرگزاری میزان – مرگ «ویکتوریا کلیمبیه»، کودک هشت ساله انگلیسی در سال 2000 در پی شکنجه مداوم از سوی سرپرستانش زنگ خطر تکرار چنین فجایعی را برای دولت انگلیس به صدا درآورد.

به گزارش «گاردین»، دو دهه از قتل «ویکتوریا کلیمبیه»، دخترک شاد و خندان به دست سرپرستانش می‌گذرد، اما کودکان در انگلیس همچنان جان خود را شرایط وحشتناک سوءرفتار و بی توجهی از دست می‌دهند.

چهار کودک در انگلیس در یک سال گذشته در پی شکنجه و اذیت سرپرستان خود کشته شدند. این امر مهر تاییدی بر شکست جدی دولت و مقام‌های انگلیس در حفاظت از کودکان زد.

به عنوان مثال، معلم «لوگان موآنگی» متوجه تغییرهای نگران کننده ای در ظاهر و رفتارهای او در هفته‌های منتهی به مرگش شده بودند.

مددکاران اجتماعی و پلیس انگلیس نیز از جراحت‌ها و تهدید وی به مرگ که در قتلش نقش داشت، مطلع بودند. ناپدری «لوگان» قبلا به دلیل تعرض به یک کودک محکوم شده بود.

وضعیت برای دیگر کودکان قربانی نیز مشابه بود.

در سال 2020 حدود 206 حادثه جدی منجر به مرگ کودکان در انگلیس رخ داد. 56 مورد از این مرگ‌ها در نتیجه فرزندکشی، آزار جسمی یا بدرفتاری رخ دادند.

کودک آزاری و بی توجهی حوادثی یکباره نیستند، بلکه الگوهای رفتاری هستند که نشانه‌هایی از در معرض خطر بودن کودکان را نمایان می‌کنند.

هرچند بیشتر این مرگ‌ها از طریق یک سیستم کارآمد حفاظت از کودکان، قابل پیشگیری هستند.

در یک دهه گذشته تامین منابع مراقبت از کودکان به دلیل کاهش هزینه‌های دولت و افزایش هزینه‌ها، همیشه یک مسئله بود.

اما فراتر از کمبود منابع، اقدام‌های ناکافی دولت انگلیس برای رسیدگی به وضعیت کودکان بدسرپرست است. بخش خدمات اجتماعی بیمار انگلیس نیز اسبی نیست که بتوان آن را به جلوی گاری بست.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *