۷۰ درصد معادن زغال‌سنگ ایمنی مطلوب ندارند

9:43 - 09 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۰۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس خانه معدن ایران از فعالیت ۸۳ معدن زغال سنگ در کشور خبر داد و گفت: ۷۰ درصد معادن زغال‌سنگ شرایط مطلوب ایمنی را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،محمدرضا بهرامن در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه ایران کان مین اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۳ابان به مدت چهار روز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در سیزدهمین نمایشگاه ایران کان مین ۱۳۹ شرکت خارجی و شرکت داخلی حضور خواهند داشت.

رئیس خانه معدن ایران از فعالیت ۸۳ معدن زغال سنگ در کشور خبر داد و گفت: شاید ۷۰ درصد معادن زغال‌سنگ شرایط مطلوب ایمنی را نداشته باشند.
 
بهرامن با بیان اینکه کشور نیازمند ۲ میلیون تن زغال سنگ است،اظهار کرد: اگر این معادن را تعطیل کنیم باید این میزان از واردات تامین شود لذا باید معادن را تجهیز کنیم و این کار نیازمند حمایت دولت است.
 
وی یکی از نگرانی‌های فعالان معدنی را موضوع تجهیزات و نوسازی معادن عنوان کرد و گفت: عمده تجهیزات بخش معدن به دلیل تحریم و مشکلات بانکی فرسوده شده‌اند و برای نوسازی آنها باید از فاینانس استفاده کنیم.
 
 رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: آخرین نوسازی در بخش معدن مربوط به سال 80 بود و دیگر نتوانستیم نوسازی انجام دهیم و اکنون که تحریم‌ها برداشته شده می‌توانیم با استفاده از فاینانس تجهیزات را خریداری کنیم که نیازمند حمایت دولت در این زمینه هستیم.
 
بهرامن یا بیان اینکه مذاکرات با دولت در این زمینه به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: در فاز اول برای نوسازی نیازمند 500 میلیون دلار هستیم.
 
وی با اشاره به صندوق بیمه و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های بخش معدنی بیان کرد: این صندوق با شرایط کنونی فقط 10 درصد معادن را پوشش می‌دهد و با سرمایه کمتر از 1500 میلیارد تومان هیچ توجیهی ندارد.
 
رئیس خانه معدن ایران درباره سرمایه‌گذاری در بخش معدن اظهار کرد: طی چهار تا پنج سال گذشته قانون سرمایه‌گذاری را به روزرسانی کردیم و با برگزاری نشست‌هایی در این زمینه گام برداشتیم.
 
بهرامن با بیان اینکه استانداردسازی قراردادها آغاز شده است، ادامه داد: قراردادهای ما سلیقه‌ای و زودبازده است، نیازمند قراردادهای منسجم هستیم.
 
رئیس خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم 500 سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم دیگر نباید نگران بازار باشیم.
 
وی تاکید کرد: نگاه تعرفه‌ای برای تامین ماشین‌آلات بخش معدن همانند سم است که بخش تولید را فلج می‌کند.
 
رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: کمیسیون ماده یک باید از ماشین‌آلات معدنی برداشته شود.

بهرامن با بیان اینکه درخواست کردیم دولت 500 معدن غیرفعال را در اختیار خانه معدن قرار دهد تا آنها را احیا کنیم، گفت: با احیا این معادن 150 هزار شغل جدید و پایدار ایجاد می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *