اظهار بی اطلاعی یک نماینده از قطعی برق در حوزه انتخابیه اش یا صحیح نبودن اخبار منتشره؟!

11:03 - 09 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۹۹۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم صومعه‌سرا گفت: استان‌های شمالی ایران به دلیل اینکه جز مناطق جنگلی هستند در زمان سرما و بارش باران و برف به دلیل برخورد شاخه‌های درختان با کابل‌های برق متاسفانه قطعی برق را نیز تجریه می‌کنند.
آقای گل محمدی/دولت دربحث هوشمندکردن شبکه‌های برق و گاز کشورعملکرد مناسبی نداشته است
کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره قطع گاز در مناطق شمالی در روزهای اخیر که باعث گلایه مردم از این وضعیت شده است، اظهار کرد:‌ بخشی از گاز کشورمان به خصوص در نقاط شمالی از سوی کشورهای همسایه تأمین می‌شود که این رویه در فصول سرد سال به دلیل نیازهایی که خود این کشورها دارند با شدت کمتری صورت می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود که گاز مناطق شمالی کشورمان از جمله مازندران، گلستان و گیلان در فصل زمستان دچار افت و یا قطعی شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تقدیر از عملکرد و تلاش شرکت ملی گاز ایران برای  حل مشکل استان‌های شمالی کشورمان تاکید کرد: شرکت ملی گاز کشورمان تا  جایی که امکان دارد تمامی سعی و تلاش خود را بکارگرفته است تا از طریق اقداماتی همچون کنترل میزان مصرف گاز در کارخانه‌ها و مکان‌های پرمصرف و همچنین اتخاذ توصیه‌های لازم به مردم در جهت قطع گاز در مناطق شمالی وارد عمل شود که این موضوع قابل تقدیر است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره قطعی برق در مناطق شمالی کشورمان گفت: استان‌های شمالی ایران به دلیل اینکه جز مناطق جنگلی هستند در زمان سرما و بارش باران و برف به دلیل برخورد شاخه‌های درختان با کابل‌های برق متاسفانه قطعی برق را نیز تجریه می‌کنند.

دلخوش با انتقاد از اینکه سیستم‌های برق رسانی در کشورمان به مانند بقیه کشورهای پیشرفته دنیا نیست، خاطرنشان کرد: عمدتاَ در کشورهای خارجی و در مناطق جنگلی دنیا کابل‌های برق به صورت زیرزمینی هستند روندی که متاسفانه تا به امروز درکشور ما عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه پراکنده بودن مناطق شمالی کشورمان ازدیگر دلایل قطعی برق در فصول سرد سال است، اظهارکرد: این رویه سبب شده است که دولت نتواند در بحث خدمات رسانی به این مناطق در زمان قطعی برق به خوبی وارد عمل شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه همه مردم در نقاط شمال کشور از نعمت برق برخوردارند افزود: متاسفانه ما امروز در بحث زیرساختاری با مشکل رو‌به‌رو هستیم لذا دولت باید در این راستا تدبیر جدی را اتخاذ کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان در مجلس قانونی را تصویب کرده بودند که قانون گاز و برق به صورت هوشمند در شبکه زیرزمینی باشد تاکیدکرد: متاسفانه این امر تا به امروز از سوی دولت به دلایل مختلف از جمله عدم وجود بودجه عملیاتی نشده است و این موضوع سبب می‌شود که ما هر ساله در فصل سرد سال مشکلات متعددی را در نقاط شمالی کشورمان داشته باشیم.

وی در خاتمه این را هم گفت: "خوشبختانه در حوزه انتخابیه ما درصومعه‌سرا با قطع گاز و برق روبرو نبودیم." این اظهار نظر نماینده صومعه سرا در حالیست که خبرگزاری ایسنا در خبری پیرامون قطعی برق و گاز در استان های شمالی کشور نوشته بود: از 8000 مشترک برق که در استان گیلان مشکل قطعی برق داشتند، بیشترین مشکل به منطقه صومعه‌سرا مربوط می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *