رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همسان سازی حقوق ها از اول فروردین اجرا می شود‎/دولت برنامه های جدی را در زمینه رونق اقتصادی دارد

11:19 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۰۸۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی دولت گفت: دولت در سال 95 مقدمات بسیاری را برای رونق اقتصادی در نظر گرفته است.
همسان سازی حقوق ها از اول فروردین اجرا می شود‎به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سفر رئیس جمهور به یزد واستقبال مردم این استان اظهار کرد: پس از رخداد هفت اسفند استقبال پرشور مردم یزد از رئیس جمهور را به یزد بایدبه فال نیک گرفت وما از مردم یزد در این راستا تقدیر وتشکر می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون این موضوع که سخنگوی دستگاه قضایی کشورمان اعلام کرده است که ممنوع التصویر رئیس جمهوری اسبق طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است تصریح کرد: این موضوع که مصدر ومرجعش مربوط به شورای عالی امنیت ملی است وهر نماینده ای از دستگاه های مختلف در این شورا وجود دارد از این رو باید این موضوع در اولین جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح شود ودرباره آن تصمیم گیری شود.

وی درباره روند پیگیری دولت نسبت به روند معوقات بانکی اظهار کرد: معوقات بانکی در کشورما به دو نوع وجود دارد که دولت در زمینه پیگیری آنها وارد عمل شده است.

نوبخت افزود: سقف مطالبات معوقات بانکی اندکی تغییر پیدا کرده و دولت به جهت تعهدی که به بدهی ها دارد برنامه ویژه ای را برای تاییدیه بدهی ها در سال 95 در نظر گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی پیرامون حمله برخی از افراد و جریانات سیاسی به دولت در آستانه انتخابات اظهار کرد: موارد این چنینی در ایام انتخابات وجود داشت که نسبت به برخی از آنها شکایاتی از سوی دولت صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اینکه هر روز دولت کیف دست بگیرد و از تک نمایندگان شکایت کند امکان پذیر نیست از این رو تخلفی اگر علیه دولت صورت گیرد مرجع قضایی باید با آن برخورد کنند.

نوبخت تاکید کرد: البته انتظار می رود نمایندگان محترم احزاب و جریانات سیاسی نسبت به اظهاراتی که بیان می کنند مسئول باشند.

وی تصریح کرد: البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز درباره بررسی پاره ای از مواردی که خلاف و علیه دولت مطرح شده وارد عمل شده است.

سخنگوی دولت پیرامون اینکه قوه مجریه چه اقداماتی را برای رونق اقتصادی که نوید آن را به مردم داده است انجام داده تصریح کرد: همه مراجع و کانون های بین المللی که نسبت به اقتصادجهانی اظهار نظر می کنند درباره اقتصادایران رشد چند درصدی را اعلام کردند از این رو دولت نیز با برنامه ریزی های مناسبی که انجام داده قرار است برنامه ای منسجمی را در زمینه افزایش رشد شاخص های اقتصادی در کشور ایجاد کند که مقدمات این کار نیز صورت گرفته اصست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد : بیش از 530 هزار میلیارد تومان در سال آینده از سوی دولت در بخش سرمایه گذاری هزینه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت خود را پاسخگوی تمامی اصحاب رسانه و مردم می داند، اظهار کرد: از جلساتی که به صورت هفتگی با خبرنگاران تشکیل می شود استفاده می کنیم و در این جهت باید از اصحاب رسانه تشکر کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزیر اقتصاد اخیراَ انتقاد شدیدی را از مدیران دولتی به دلیل رانت خواری مطرح کرده است، گفت: اینکه وزیر اقتصاد در بحث واگذاری سهام ها و نهادهای دولتی به بخش خصوصی و شبه دولتی بسیار مقاوم هستند قابل تقدیر است.

نوبخت تصریح کرد: در گزارش های مطالعاتی به خوبی نشان داده شده است که بیش از 13 درصد از بخش های دولتی به بخش های خصوصی واگذار نشده است از این رو باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد.

وی تأکید کرد: آنچه وزیر اقتصاد بیان کرده در بین بسیاری از وزیران  دولت یازدهم نیز وجود دارد چنانکه شاهد بودیم دستورات متعددی مبنی بر کاهش سفرهای خارجی مدیران دولتی و هزینه های آنها در وزارتخانه های مختلف ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما نسبت به بخشنامه ای که درباره کاهش سفرهای خارجی، همایش ها و هزینه های دستگاه های دولتی اعلام کرده ایم پایبند هستیم و به طور حتم دولت گزارش جامعی را در این رابطه ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت قصد ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه را دارد گفت: ما از 27 دی بودجه را به نمایندگان مجلس ارائه دادیم و طبق قانون حدود یک ماه تا 40 روز برای بررسی بودجه فرصت است از این رو ما فکر می کنیم که امکان بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به روند برگزاری انتخابات و تعطیلات مجلس ما امیدواریم نمایندگان موضوع بودجه و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دهند و بتوانند تا هفته سوم فروردین ماه بودجه  را به دولت برسانند.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه دو دوازدهم به معنای این است که دولت یک برنامه مشخصی را ندارد تأکید کرد: اگر مجلس نتواند بودجه را تا زمانی قانونی خود تصویب کند بدون شک دولت به قانون بی توجه نخواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: دولت یازدهم در ارائه بودجه همیشه طبق قانون عمل کرده است زیرا ما هیچ گاه شاهد نبوده ایم که دولتی در زمان مقرر و در 15 آذر بودجه را ارائه دهد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما قصد لجاجت با مجلس را نداریم، اظهار کرد: قطعا اگر مطمئن باشیم امکان بررسی بودجه وجود ندارد در آن مقطع بودجه دو دوازدهم را ارائه خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان رشد اقتصادی کشور تأکید کرد: همه آمارها از رشد اقتصادی در کشور خبر می دهند که امیدواریم این موضوع با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد و ما بتوانیم در سال آینده به رشد بیش از 5 و 6 درصد دست پیدا کنیم.

وی درپاسخ به سوالی مبنی براینکه  روند همسان سازی حقوق ها از سوی دولت از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ افزود: از اول فروردین ماه این موضوع اجرایی  خواهد شد.

نوبخت درباره رد مصوبه دولت از سوی دیوان عدالت اداری  پیرامون افزایش تعرفه های جرائم رانندگی اظهار کرد: قانون به دولت اجازه می دهد که با توجه به نرخ تورم هر سه سال یکبار جریمه ها را افزایش دهد که این موضوع بنا به درخواست دوستان ما در اداره راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر از سوی دولت صورت گرفت اما با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری آن را تأیید نکرده است دولت تغییراتی را درآن ایجاد کرد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت هیچ گاه با افزایش قیمت ها موافق نیست از این رو شاهد بودیم که در موضوع افزایش  جریمه ها نیز طبق قانون و نظر دیوان عدالت اداری در جلسه روز یکشنبه خود بازنگری را در بحث جریمه ها اتخاذ کرد.

معاون رئیس جمهور درباره اینکه دولت در راستای سرمایه گذاری به دنبال رایزنی با کارتل های بزرگ اقتصادی است، اظهار کرد: اینکه ما بخواهیم از بازارهای جهانی برای سرمایه گذاری استفاده کنیم امری مهم محسوب می شود از این رودر این زمینه نمی توانیم از توان بنگاه های کوچک اقتصادی کمک بگیریم لذا باید با بنگاه های اقتصادی بزرگ وارد تعامل شویم.

وی تأکید کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که نحوه ساماندهی سرمایه گذاری ها ما در داخل کشور به صورت بنگاه های کوچک است و ما از ظرفیت این بنگاه ها در بحث سرمایه گذاری استفاده می کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون رسانه ای کردن اعدام چند هزار اسیر عراقی از سوی یکی از نمایندگان مجلس گفت: اینکه وقوع این حادثه واقعیت داشته است یا خیر معلوم نیست اما انتظار می رود افراد و نمایندگانی که دارای مسئولیت در کشور می باشند در انتشار اخبار و اظهارات منافع ملی ما را در نظر گرفته و دقت نظر ویژه ای را اتخاذ کنند.

وی تأکید کرد: ما حق نداریم منافع سیاسی کوتاه مدت خود را به منافع بلند مدت ترجیح دهیم از این رو متاسفم از اینکه برخی اطلاعات با نگرش های سیاسی منتشر می شود و این رویه از نظر ما قابل قبول نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرامون اظهارات سفیرسابق آمریکا در عراق مبنی بر اینکه مذاکرات مستقیمی بین ایران و آمریکا پیرامون سرنگونی صدام حسین وجود داشته است، تأکید کرد: آنچه من به عنوان سخنگوی دولت می توانم آن را تأیید و یا تکذیب کنم نسبت به اظهارات پاره ای از مسئولان است.

معاون رئیس جمهور افزود: به طور حتم در پاره ای از موارد که منافع ملی ما مطرح بوده است مذاکراتی صورت گرفته است اما در مورد اظهارات این فرد نمی توانم پاسخ روشنی را ارائه دهم زیرا وی باید خودش پاسخگوی این موارد باشد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون این موضوع که آیا افزایش حقوق ها در صورتی که بودجه دو دوازدهم ارائه شود اعمال می شود؟ تأکید کرد: ارائه بودجه دو دوازدهم به مجلس به معنای استمرار بودجه سال قبل است لذا تا زمانی که فرمان به دست دولت باشد قوه مجریه هیچ گاه مردم را آزار نخواهد داد.

نوبخت در باره اعلام آمادگی بخش خصوصی آمریکا برای سرمایه گذاری در ایران اظهار کرد: دولت با این گونه موارد مخالف نیست و در چارچوب منافع ملی وآنچه که مقام معظم رهبری به عنوان عالی ترین مرجع قضایی تأیید کرده است در این زمینه وارد عمل می شود.

سخنگوی دولت پیرامون حکم اعدام بابک زنجانی که از سوی دستگاه قضایی اعلام شد ، خاطر نشان کرد: قوه قضائیه با قاطعیت در مورد این موضوع وارد عمل خواهد شد اما انتظار ما نیز این است که در موضوع بحث رد مال و برگشت پول بیت المال نیز اقدامات مناسبی از سوی قوه قضائیه صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه دولت در سال 95با کسری بودجه مواجه خواهد شد، اظهار کرد: ما حدود 200 هزار میلیارد تومان از هزینه هایمان را تأمین کرده ایم لذا دولت به دلیل آثار سوئی که در قضیه استقراض وجود دارد این موضوع را قبول نخواهد کرد از این روبه طور حتم ما مخارج را کم می کنیم تا بدون کسری بودجه در سال 95 اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی پیرامون عملکرد صدا و سیما در ایام انتخابات اظهار کرد: این داوری را باید به عهده مردم بگذاریم و اجازه ندهید من با دلی پرخون از رسانه ها در این باره صحبت  کنم.

نوبخت تأکید کرد: البته باید بگویم که بودجه صدا وسیما نسبت به سال 94 افزایش پیدا کرده و صددرصد اعتبارات این سازمان پرداخته شده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا دولت قصد دارد برخی از قوانین مربوط به قانون انتخابات را اصلاح کند اظهار کرد: در پاره ای از موارد مفادی در قانون وجود دارد که نشان می دهد نیازمندی به اصلاح پاره ای از موارد در قانون انتخابات اصلاح شود که امیدواریم این موضوع در زمان مقتضی مورد بررسی قرار گیرد.

نوبخت درباره اینکه آیا دولت تدابیر ویژه ای را برای اعطای وام مسکن در نظر گرفته است خاطر نشان کرد: در خصوص وام مسکن سقف اعطای وام و سود تسهیلات از سوی دولت مد نظر قرار دارد و ما معتقدیم باید سود وامها منطبق با شرایط مردم در نظر گرفته شود از این رو موافقت نامه ای 200میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه با بانک مرکزی در این زمینه انعقاد شد.

سخنگوی دولت درباره اینکه آیا نرخ رشد اعلام شده از سوی دولت مرجع قانونی دارد خاطر نشان کرد: این آمار از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده است که با عنوان مرجع رسمی محسوب می شود.

معاون رئیس جمهور پیرامون اینکه آیا دولت علاقمند تصدی ریاست مجلس از سوی علی لاریجانی است اظهار کرد: انتخاب رئیس مجلس موضوعی است که به نمایندگان مجلس ارتباط دارد و هیچ مرجعی بیرونی نمی تواند درباره آن اظهار نظر کند از این رو انشالله آنچه خیر و صلاح است پیش بیاید.

وی تاکید کرد: انتظار ما تنها این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی بین مردم و دولت و نمایندگان آنها به بهترین شکل ممکن رخ دهد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بانکهایی در کشورمان وجود دارند که پس از بحث برجام هنوز تحریم هستند اظهار کرد: درباره بحث سوئفیت باید به صورت صریح و شفاف بگویم که رئیس بانک مرکزی از همه برای اینکه مطمئن شوند برقرار سوئیفت تحقق پیدا کرده است دعوت کردند از این رو باید بگویم که بحث سوئیفت در موضوع تمام بانکهایی که طبق بحث هسته ای در تحریم بوده اند اعمال شد و این بانکها در حال حاضر به شبکه جهانی سوئیفت متصل هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: البته ممکن است یکی دو بانک نیز به دلیل اینکه تحریم آنها به مسائل هسته ای ارتباطی نداشته است هنوز در تحریم باشد که به طور حتم این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرامون پیگیری موضوع سهام عدالت از سوی دولت گفت: قوه مجریه در جهت بررسی این موضوع و اعطای اعتبارات به آن به صورت جدی وارد عمل شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون وضعیت نگران کننده برخی از اتباع افغانی در کشورمان تصریح کرد: افغانستان به عنوان کشور همسایه و دوست ما محسوب می شود و همواره جمهوری اسلامی ایران به لحاظ همسایگی و مشترکات فرهنگی با این کشور احترامات ویژه ای را به مردم افغانستان نیز قائل است از این رو ما در هیچ شرایطی اجازه تحقیر به مردم این ملت را نمی دهیم و از نظر انسانی وشهروندی نیز بدون شک به آنها احترام خواهیم گذاشت.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت بنا دارد طرح های نیمه تمام عمرانی را در سال آینده به اتمام برساند خاطر نشان کرد: در این راستا به استاندار سراسر کشور نیز ابلاغ کرده ایم که به طور جدی در این زمینه وارد عمل شوند.

سخنگوی دولت درباره اقدامات قوه مجریه پیرامون برخورد با واردات میوه های قاچاق تصریح کرد: هم وزارت جهاد کشاورزی و هم سازمان تعزیرات به طور جدی در این حیطه وارد عمل شده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دولت قصد به کارگیری کسانی که به مجلس راه پیدا نکرده اند ولی در این سه سال به طور مکرر از دولت حمایت کردند را در بدنه قوه مجریه دارند گفت: دولت اگر احساس کند هر کسی در هر بخشی می تواند به خوبی خدمت کند بدون شک از آن فرد در بدنه اجرایی استفاده خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد : ما باید بسترهایی را برای حضور افرادی که در مجلس راه پیدا نکرده اند در صحنه های دیگر فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبی یک جریان است تاکید کرد: بسیاری از افرادی که در این طیف قرار دارند متدین هستند و قابل احترام که باید بدون شک از ظرفیت آنها استفاده کرد البته در مقابل و در میان جریان اصولگرایی نیز افرادی به همین سبک وسیاق نیز وجود دارند.

نوبخت تصریح کرد: نوع نگاه اعتدال ودولت یازدهم نسبت به جریانات سیاسی در جهت تکریم آنها است و ما معتقدیم به همه جریانات سیاسی باید احترام گذاشت و آرزو می کنیم همه دلسوزان نظام که در خط قانون حرکت می کنند بتوانند با نظارت رهبری به نظام خدمت کنند.

سخنگوی دولت پیرامون افزایش سرمایه گذاری میان ایران و ترکیه گفت: ر ابطه میان این دو کشور همواره براساس افزایش مبادلات تجاری قرار داشته است لذا بدون شک دایره این تعاملات پس از برجام نیز افزایش پیدا می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *