رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد شدید از مدیریت اطفای حریق حنگلهای هیرکانی گفت: مسوولان مربوطه از دفاتر خود خارج و در صحنه عملیاتی حاضر شوند.
معاون اول رئیسجمهور در تماسهای جداگانه با استاندار مازندران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت بسیج همه امکانات و ظرفیتهای کشور برای مهار آتشسوزی جنگلهای هیرکانی تاکید کرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از اتصال نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در دهها کشور جهان به سامانه فوریتهای اداری «فواد ۱۲۸» خبر داد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه و زن از منظر فقه اسلامی و نظام حکمرانی جمهوری اسلامی از حقوق مترقی برخوردار است گفت: در طرح اصلاح قانون مهریه تلاش شده سیاست حبسزدایی بهصورت جدی دنبال شود.
رئیس جمهور در نشست شورای برنامهریزی و توسعه قزوین با تاکید بر اینکه اصلاح اجتماعی جزء با تدبیر، عقلانیت و پاکی نیت ممکن نیست، گفت: مسئله حجاب و عفاف نباید به ابزاری برای منازعه بدل شود، بلکه باید با رفتار و گفتاری که از احترام و کرامت سرچشمه میگیرد، حل شود. هیچ شکلی از اجبار یا تحمیل نمیتواند جایگزین بینش و باور درونی شود.
رئیس جمهور در تشریح دستاوردهای سفر دولت وفاق ملی به قزوین با بیان اینکه کشور وابسته به فرد یا مقام خاصی نیست، بلکه بر توانمندی مردم و ظرفیتهای استانی استوار است، گفت: استان قزوین با برخورداری از سرمایههای انسانی، صنعتی و علمی میتواند الگوی پیشرفت باشد.
رئیس جمهور در نشست با فعالان سیاسی قزوین در توضیح مشکل اصلی مدیریت کشور گفت: یکی از گرفتاریهای اساسی این بوده که کار را به اهلش نسپردهایم بلکه به جناحها و دستهها دادهایم. کسانی که امروز پشت تریبون از مشکل مدیریت سخن میگویند، باید بپرسند آیا مدیرانی که خودشان منصوب کردهاند، آموزش دیده بودند؟ چه رزومهای داشتند؟ چه دستاوردی برای ملت آوردهاند؟
رئیسجمهور با تأکید بر اینکه ساخت مدرسه تنها نقطه شروع تحول آموزشی است، گفت: صرف ایجاد ساختمانهای جدید کافی نیست و نظام آموزشی باید مسیر ارتقای واقعی را طی کند.
رئیس دولت چهاردهم با بیان اینکه بسیاری از پیشبینیهای دشمنان درباره آشفتگی داخلی ایران، تنها رؤیا بوده گفت: همانگونه که در جنگ 12 روزه اخیر ملت ایران نشان داد، مردم این سرزمین با وحدت وایمان، تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل میکنند.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت:حداقل ۱۳ هزار اتوبوس جدید وارد یا تولید شوند تا وضعیت ناوگان حملونقل برونشهری کشور بهبود یابد، اما مجموعههایی نظیر وزرات صمت، بانک مرکزی و گمرک مانع این کار هستند.