توزیع 10 میلیارد تومان بن کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها

17:13 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۲۷۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی،گفت: در جهت افزایش رغبت مردم به کتابخوانی در سال ٩٣ حدود ١٠ میلیارد تومان بن کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها توزیع شده است.

به سید عباس صالحی، امروز، (٢٥ آبان‌ماه) در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی مفتخر به تاریخ مستمر علم و دانش است و این دانش‌پروری این دیار بر همگان روشن است.

وی ادامه داد: مدرسه معصومیه بیرجند با سابقه و قدمت دیرین خود نشان از سابقه فرهنگ و دانش این منطقه است و بزرگانی چون این حسام، مرحوم فروزان، سید محمد فرزان، سید محمد مشکات و بسیاری دیگر در آسمان علم خراسان جنوبی می‌درخشند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از بزرگان این دیار مرحوم محمدابراهیم آیتی است که شهید مطهری از این شخصیت مدح کرده است و در برنامه‌های فرهنگ و ارشاد نیز برگزاری بزرگداشتی برای این شخصیت بزرگ است.

صالحی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های تبلور فرهنگ حوزه تولید کتاب است، افزود: تعداد کتاب‌های منتشره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یک میلیون عنوان رسید که آیین بزرگداشت آن نیز در هفته کتاب سال جاری برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: در زمینه آمار کتاب باید این نکته را هم مدنظر قرار دهیم که تیتراژ کتاب در ده سال گذشته ٩ درصد کاهش داشته و از ٢ هزار و ٨٦ نسخه به هزار و ٨٩١ رسیده است و افراد برای کاهش میزان مطالعه دلایل عدیده‌ای می‌آوردند.

وی گفت: هفت ماهه اول سال جاری تعداد ٣٩ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است که این تعداد در مقایسه به هفت ماهه سال گذشته به ٣٥ هزار و ٣٠٠ جلد کتاب بوده ١١ درصد رشد را نشان می‌دهد که جای امیدواری است.

صالحی درادامه اظهار کرد: از تعداد عناوین منتشر شده ٦ هزار و ٤٨٦ هزار مربوط به علوم عملی، ٥ هزار و ٧٢١ کتاب مربوط  به علوم ادبی، ٥ هزار ٣٥٨ کتاب مربوط به حوزه کودک و ٥ هزار و ٢٥٦ کتاب  در حوزه دین بوده است.

صالحی تاکید کرد: در زمینه آمار کتاب باید این نکته را هم مدنظر قرار دهیم که تیتراژ کتاب در ده سال گذشته ٩ درصد کاهش داشته و از ٢ هزار و ٨٦ نسخه به هزار و ٨٩١ رسیده است و افراد برای کاهش میزان مطالعه دلایل عدیده‌ای می‌آوردند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان  و صاحب‌نظران بیان کرده‌اند که اگر کسی در روز تنها یک ربع مطالعه کند در سال ٢٠ کتاب ٢٠٠ صفحه ای و در ٥٠ سال حدود ١٠٠٠ کتاب مطالعه خواهد کرد و بی‌شک همه ١٥ دقیقه فرصت برای مطالعه در اختیار داریم.

معاون امور فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی  یادآور شد: در جهت افزایش رغبت مردم به کتابخوانی در سال ٩٣ حدود ١٠ میلیارد تومان بن کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها توزیع شده است.

همزمان با نمایشگاه کتاب بیرجند یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان ازتاریخ 25 آبان ماه تا اول آذرماه به همت موسسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *