اوباما و اردوغان در خصوص حملات پاریس موضع‌گیری کردند

13:32 - 24 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۷۲۸
خبرگزاری میزان- باراک اوباما و رجب طیب اردوغان روسای جمهور آمریکا و ترکیه در حاشیه نشست سران گروه بیست، در یک نشست خبری مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
نشست خبری اوباما و اردوغانبه گزارش سرویس بین الملل ؛"رجب طیب اردوغان" در آغاز این نشست خبری گفت: ما در همه جای جهان با اقدامات تروریستی روبرو هستیم و تروریسم دین ندارد و میان امور دینی و نژادی تمایز قائل نمی شود.

وی افزود:  آنچه در فرانسه و پاریس و آنکارا و اماکن دیگر و از جمله دیاربکر مشاهده کردیم به ما ثابت کرد که ما با تلاش های گروهی تروریست ها مواجهیم.

اردوغان با اشاره به اینکه حملات تروریستی نه فقط فرانسه بلکه انسانیت را هدف قرار داده است، اظهار داشت: در نشست سران گروه 20 در خصوص مبارزه با تروریسم و نابودی آن که همه ما از آن متضرر شدیم، گفت گو خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه از گفت و گو با همتای آمریکایی خود در خصوص طرح های آتی ائتلاف موسوم به ضد داعش خبر داد.

باراک اوباما در ادامه گفت: ما با مردم فرانسه در جنگ با تروریسم در جبهه واحدی هستیم و برای سپردن مجرمان به دستگاه عدالت همکاری می کنیم.

وی همچنین از حمایت ناتو از ترکیه در زمینه مبارزه با اقدامات تروریستی داعش و دیگر گروه ها خبر داد و اظهار داشت: با اردوغان در خصوص نشست وین و طرح های مسالمت آمیز در سوریه گفت وگو کردم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *