رهبر حزب کمونیست "روسیه": آمریکا از برنامه ریزی وقایع پاریس آگاه بود

0:00 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۶۹۹
خبرگزاری میزان - "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست روسیه گفت، عوامل اطلاعاتی آمریکا بویژه آژانس امنیت ملی (NSA) این کشور از برنامه ریزی انجام عملیات تروریستی در پاریس آگاه بودند، اما عامدانه سکوت کردند.
رهبر حزب کمونیست به گزارش گروه فضای مجازی ، زوگانف امروز یکشنبه به شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا که افزون بر انواع برنامه های جاسوسی، مکالمات تلفنی میلیون ها نفر را در این کشور و جهان از جمله سران کشورهای اروپایی شنود می کند، با استفاده از اطلاعات این سامانه جاسوسی جهانی از برنامه ریزی تروریست ها برای عملیات پاریس پیش از بروز آن آگاهی داشته است.

رهبر حزب کمونیست روسیه افزود: ' آمریکا درباره حوادث تروریستی پاریس سکوت کرده است، زیرا می خواهد از این واقعه برای توجیه سیاست ها و اقدام های خود بهره بگیرد.

" آمریکا درصدد است نشان دهد، کشورهای اروپایی بدون واشنگتن قربانی حملات تروریست ها می شوند و برای دفاع از خود در برابر گروه های تروریستی به توان نظامی و امنیتی آمریکا نیاز دارند".

وی با بیان اینکه 'آمریکا می خواهد هر چه بیشتر اروپا را به خود وابسته کند'، ادامه داد: مهمترین شیوه و ساز و کار برای رسیدن به این هدف راهبردی اجازه دادن به تروریست ها برای انجام اعمال تروریستی و خونین در شهرهای اروپاست، که هر چند گاه یکبار در یکی از شهرهای این قاره شاهد آن هستیم'.

به گفته زوگانف، اگر آمریکا می خواست می توانست پیش از وقوع حوادث تروریستی پاریس، برنامه ریزی این عملیات را به سازمان های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه اطلاع دهد تا اقدام های پیشگیرانه لازم صورت گیرد، اما واشنگتن عامدانه و آگاهانه سکوت کرد.

وی ادامه داد: بدون شک مقام های آمریکایی از حوادث پاریس برای گسترش نفوذ خود در فرانسه و کل اروپا استفاده می کنند و در آینده شاهد گسترش بیشتر توانمندی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و افزایش بودجه آن خواهیم بود و واشنگتن نیز از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند.

زوگانف گفت: آمریکا در این شرایط فقط به فکر تامین منافع و امنیت خود خواهد بود و اقدام های این کشور برای تامین امنیت متحدانش در ناتو به شعار دادن محدود خواهد شد و تا زمانی که چنین سیاستی در کاخ سفید اجرا و از برخی گروه های تروریستی حمایت می شود، می توان انتظار داشت حوادث تروریستی شبیه پاریس در کشورهای دیگر اروپایی نیز رخ دهد.

بر پایه گزارش منابع فرانسوی، در حملات تروریستی جمعه شب پاریس دست کم 129 نفر کشته و 352 نفر مجروح شدند. حال بسیاری از مجروحان بشدت وخیم گزارش شده است.

حملات هماهنگ تروریستی در هفت نقطه پایتخت فرانسه که نیاز به برنامه ریزی دقیق و طولانی دارد، در حالی صورت گرفت که 10 ماه پیش (ژانویه) حملاتی علیه مجله شارلی ابدو و یک سوپر مارکت در این شهر و اطرافش انجام گرفت و پس از آن دولت فرانسه اعلام کرد که تدابیر امنیتی را افزایش می دهد.

بدین لحاظ ناتوانی این دولت و دستگاه های امنیتی فرانسه در جلوگیری از حملات پرشمار تروریستی پریشب شگفتی و انتقادهایی را در این کشور برانگیخته است.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *