«پدر» استریندبرگ بار دیگر به بازار آمد

10:52 - 24 تير 1393
کد خبر: ۹۸۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نمایشنامه پدر، اثر آگوست استریندبرگ با ترجمه جواد عاطفه از مجموعه نمایشنامه‌های برتر جهان برای دومین بار از سوی انتشارات افراز روانه بازار نشر فرهنگی شد.

: نمایشنامه پدر، اثر آگوست استریندبرگ با ترجمه جواد عاطفه از مجموعه نمایشنامه‌های برتر جهان برای دومین بار از سوی انتشارات افراز روانه بازار نشر فرهنگی شد.

به‌گزارش ، این نمایشنامه که یک تراژدی در سه پرده است در قالب 123 صفحه به چاپ رسیده است.
پدر نمایشنامه‌ای درباره‌ی یک کاپیتان ارتش و همسرش لورا ست. آن‌ها بر سر تربیت دخترشان برتا، به‌شدت با هم اختلاف دارند. لورا برای به کرسی نشاندن برتری خود، تلاش می‌کند تا با حرف‌هایی شک‌برانگیز شوهرش را به جنون بکشاند.
این نمایشنامه تحت‌تأثیر مستقیم روحیه استریندبرگ، در دوره‌ای شکل گرفت که بحران روابط بین او و همسرش به اوج خود رسیده بود.
استریندبرگ، نمایشنامه پدر را در ژانویه و فوریه 1887 نوشت. این نمایشنامه در زمان انتشار موردتوجه منتقدان، مخاطبان و صاحب‌نظران قرار گرفت. مدتی بعد این نمایشنامه در پاریس با مقدمه امیل زولا منتشر شد. زولا این نمایشنامه را برترین نمایشنامه قرن نوزدهم معرفی کرد. پدر را نخستین بار گروه تئاتر آزاد در پاریس به کارگردانی آندره آنتوان به روی صحنه برد. اجرای نمایشنامه پدر در استکهلم باعث وحشت سوئدی‌ها و درنهایت، تعطیلی اجرا پس از چند روز شد.
کتاب پدر در 1100 صفحه و با قیمت 7700 تومان در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی و نمایشنامه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *