آغاز نشست جهانی تدابیر ضد تبهکاری با حضور ایران در "روسیه"

15:54 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۰۱۴
خبرگزاری میزان - نشست دادستان های 150 کشور جهان با موضوع اتخاذ تدابیر ضد تبهکاری با حضور هیات قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رئیسی» دادستان کل کشور امروز سه شنبه در شهر سوچی روسیه آغاز شد.
نشست جهانی تدابیر ضد تبهکاری با حضور ایران در به گزارش گروه فضای مجازی ، رئیسی در هفتمین کنفرانس منطقه ای و بین المللی دادستان های کشورهای مختلف جهان به ویژه آسیای مرکزی، شرق و مرکز اروپا مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را برای همگرایی جامعه جهانی علیه اشکال مختلف جرائم بین المللی و لزوم همکاری های گسترده منطقه ای تشریح خواهد کرد.

دستور کار هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست چهار روزه سوچی، ارائه راهکارهای کاربردی درباره مبارزه با قاچاق انسان، تروریسم، فساد مالی، مبارزه با فعالیت گسترده باندهای قاچاق مواد و ... با توجه به موقعیت حساس منطقه پر بحران خاورمیانه است.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، هیات ایرانی همچنین در طول برگزاری این کنفرانس مذاکراتی را با همتایان روس خود برگزار خواهد کرد تا زمینه های گسترش همکاری های قضایی و حقوقی دو کشور برای مقابله با تبهکاری های منطقه ای گسترش یابد.
جمهوری اسلامی ایران و روسیه که چندین توافقنامه قضایی و امنیتی بویژه در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارند، تلاش می کنند همگرایی های خود را در این زمینه گسترش دهند و این موضوع همواره در دستور کار مسئولان دو کشور بوده است.

در همین چارچوب، «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور که برای شرکت در نشست پنج روزه انجمن بین المللی مبارزه با فساد در مسکو و سن پترزبورگ به روسیه سفر کرده بود؛ با چند مقام بلندپایه قضایی از جمله «یوری چایکا» دادستان کل این کشور دیدار و مذاکره کرد و هر دو طرف خواستار برنامه ریزی برای گسترش روابط در این حوزه شدند.

سراج و «ایگور ارتیمیوف» رئیس سازمان ضد انحصار روسیه در مذاکرات خود بر لزوم توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های قضایی و حقوقی مرتبط با یکدیگر تاکید کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری ایران نیز در حاشیه نشست اخیر هفت روزه کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با فساد که با حضور هیات های بلندپایه از 170 کشور جهان در سن پترزبورگ برگزار شد، در دیدار با «الکساندر کونوالو» همتای روس خود، یک تفاهمنامه همکاری های قضایی در حوزه های مختلف امضا کرد.
 
کونووالو با مهم خواندن تفاهمنامه قضایی بین دو کشور افزود: با توجه به برنامه ریزی های مورد توافق، امیدواریم روابط دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه قضایی و حقوقی نزدیک تر شود.
همچنین در دیدار پورمحمدی با دادستان کل روسیه، راهکارهای گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های قضایی و مبارزه با اقدامات تبهکارانه بین المللی با توجه به تجربیات دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

چایکا دادستان کل روسیه در این دیدار گفت: فشردگی رایرنی ها و تماس های بین المللی تهران و مسکو، نشانه روند توسعه همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف و سطح عالی روابط است.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *