رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف گونه جدید از انسان های عجیب + عکس

20:20 - 17 آبان 1394
خبرگزاری میزان - یک گروه تحقیقاتی در یکی از غارهای زدر منطقه ای نزدیک به ژوهانسبورگ، مجموعه ای از استخوان های حداقل 15 نفر را پیدا کرده اند که می تواند پرده از برخی رازها درباره منشاء حیات انسان بگشاید و بسیاری از یافته ها را با تردید روبرو کند.
به گزارش به نقل از ایسنا، پروفسور «لی برگر»، رئیس این گروه تحقیقاتی، تخمین می زند که این افراد احتمالاً سه میلیون سال قبل در آفریقا می زیسته اند و در انتهای دالانی دفن شده بودند.

او گفت: «این ایده که ما مرگ خود و دیگری را پذیرفته ایم و اجساد دوستان، والدین و دیگران را دور از خود دفن می کنیم، حاکی از آن است که ما خود را متفاوت از آنها می بینیم. هم اکنون در می یابیم که این گونه انسان نیز به همین شیوه عمل می کرده است.»

گونه جدید که «هومو نالدی» نام گرفته (نالدی در زبان سوتو به معنای ستاره است)، دارای دست ها و پاهایی شبیه انسان است که راست قامت بوده اما شانه ها و جمجمه اش متفاوت است.

کشف گونه جدید از انسان های عجیب + عکس

به باور برخی پژوهشگران، این گونه بشر قابلیت رفتارهای آیینی را داشته است. «روزنو» نیز با انتشار جزئیات بیشتری از این کشف مهم، عکسی را منتشر کرده و نوشته است: محققان دانشگاه «ویت واتراستراند» آفریقای جنوبی در سال 2013 به کشف گسترده ای از فسیل ها نائل شده بودند که بقایای یافت شده جزو آنهاست.

سخنگوی انستیتوی ماکس پلانک برای «انسان شناسی فرگشتی» در لایپزیگ آلمان گفت که تاکنون بیش از 1550 قطعه استخوان از این مجموعه استخراج شده و هنوز معلوم نیست چه تعدادی در غار موجود است. انستیتوی ماکس پلانک آلمان خود در این تحقیقات شرکت دارد.

محققان همچنین گفته اند که این تاکنون بزرگ ترین یافته فسیلی به هم پیوسته از بقایای انسانی است که در قاره آفریقا کشف شده است. برای استخراج این بقایا بویژه به افرادی نیاز بوده است که اندامی باریک و ظریف دارند؛ چراکه فسیل ها در حفره های دور از دسترسی در غار قرار داشته اند که فقط از طریق آبراهه هایی باریک می توان به آنها دست یافت.

به گفته محققان، قد «هومونالدی» یک و نیم متر بوده و وزنش به حدود 45 کیلوگرم می رسیده است. این موجود اندامی بسیار ظریف داشته و بزرگی مغز آن به اندازه یک پرتقال بوده است. جمجمه، دندان ها و لگن خاصره هومونالدی شبیه کهن ترین نمایندگان نوع انسان یعنی «هومو هابیلیس» است، ولی شانه هایش بیشتر به میمون های انسان نما شبیه است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.