تجمع ضد فرانسه در سن پترزبورگ "روسیه"برگزار شد

3:00 - 18 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۸۹۹
خبرگزاری میزان - شماری از فعالان سیاسی و اعضای سازمان های مردم نهاد روسیه با اجتماع مقابل سرکنسولگری فرانسه در سن پترزبورگ به اقدام نشریه «شارلی ابدو» چاپ این کشور در انتشار کاریکاتور از کشته شدگان سانحه سقوط هواپیمای ایرباس 321 روسیه در صحرای سینا اعتراض کردند.
تجمع ضد فرانسه در سن پترزبورگ به گزارش گروه فضای مجازی ، این اجتماع اعتراضی عصر دیروز (شنبه) برگزار شد و شرکت گنندگان در آن چاپ کاریکاتور با مضمون قربانیان سانحه هواپیمای روسی در صحرای سینا را محکوم کردند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسیا سگودنیا، این اجتماع را جنبش «مجمع ملی» شاخه سن پترزبورگ برگزار کرد و افراد شرکت کننده در آن شعارهایی علیه شارلی ابدو فریاد می زدند.

شرکت کنندگان در اجتماع پلاکاردهایی با تصاویر برخی رهبران اروپایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "فرزندان شما هم روزی بر روی صحرای سینا با هواپیما پرواز می کنند."
 
بر روی پلاکارد دیگری تصویر سردبیر نشریه شارلی ابدو قرار داشت که زیر آن نوشته بود:
"شما مایه شرمساری ملت فرانسه هستید. "

ترسیم دو کاریکاتور و یک مطلب طنز از کشته شدگان سقوط ایرباس روسی در شبه جزیره سینا در شارلی ابدو و بازتاب های آن 4 روز پس از بروز این حادثه که شنبه گذشته رخ داد، سبب شده احساسات و مواضع ضد فرانسوی در سطح سیاسی و پارلمانی روسیه شکل بگیرد و به سوژه اول این کشور به ویژه در فضای مجازی و رسانه ای تبدیل شود.

کاریکاتور کشیدن نشریه شارلی ابدو از واقعه منجر به کشته شدن 224 گردشگر روسی با محکومیت گسترده در روسیه روبه رو شده و افزون بر مقام های سیاسی و نمایندگان دوما به فضای مجازی و شبکه اجتماعی نیز کشیده شد که مواضع تندی در آن دیده می شود.

شارلی ابدو در شرح کاریکاتور اول که اجساد در حال پرواز و قطعات هواپیما روی سر توریست ها دیده می شود، نوشته شده است: نیروی هوایی روسیه به بمباران های خود شدت بخشیده است.

در کاریکاتور دوم نیز جمجمه ای بین قطعات هواپیما و اجساد به تصویر کشیده شده که درباره خطر پرواز با شرکت های هوایی ارزان قیمت روسیه صحبت و تاکید می کند که بهتر بود با «Air cocaine» پرواز می کردید که اشاره ای به جنجال مربوط به اتهام مربوط به «نیکولا سارکوزی» رییس جمهوری سابق فرانسه در باره قاچاق کوکائین است.

در مطلب توهین آمیز شارلی ابدو با زبان طنز هم نوشته شده است: داعشی ها هواپیمای روسی را سرنگون کردند، زیرا یگانه روش به دست آوردن 224 غذای رایگان بود.

این کاریکاتورها با واکنش شدید محکومیت آمیز کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری، وزارت خارجه و دومای روسیه روبه رو شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز دراین باره نوشت که تصاویر و مطالب شارلی ابدو در حالی که روسیه سوگوار قربانیان سقوط هواپیما بوده، وقیحانه است.

شارلی ابدو بیشترین سابقه را در ترسیم کاریکاتورهای توهین آمیز علیه ادیان توحیدی بویژه اسلامی و همچنین عقاید و باورهای ملت های آسیایی و آفریقایی بین نشریه های کاریکاتوری غربی دارد.
/انتهای پیام/


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *