رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کفش‌های پاشنه‌بلند چاپ سه بعدی + عکس

13:11 - 10 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۶۴۵
«تروی ناتیگال» (Troy Nachtigall) از اسکن پای یکی از سیاستمداران هلندی استفاده و کفش‌های پاشنه بلندی با استفاده از فناوری سه‌بعدی چاپ کرده است که به گفته خودش حتی از کفش‌های دست‌دوز نیز راحت‌تر هستند.
به گزارش به نقل از تابناک، ناتیگال با همکاری «پولین فن دونگن» (Paulline van Dongen) طراح مد و «لئون تنتوف فن نوردن» (Leonie Tenthof van Noorden) طراح صنعت، پروژه‌ای  برای طراحی کفش‌های پاشنه بلند ویژه برای «جت باس میکر»، وزیر آموزش، نوآوری و علوم هلند آغاز کردند.

هدف آن بود که کفش به‌دست آمده را وزیر بتواند در کل زمان یکی از شلوغ‌ترین روزهای کاری خود بپوشد اما در عین حال کاملا در آنها راحت باشد تا این روش بتواند روندی جدید در آینده صنعت کفش آغاز کند. بر همین اساس این تیم پروژه تولید یک جفت کفش را آغاز کرد که کاملا بر اساس پاهای وزیر و رفتارهای روزمره او مدل‌سازی شده بود.
کفش‌های پاشنه‌بلند چاپ سه بعدی + عکس

ناتیگال می‌گوید: «ما کارمان را با اسکن سه بعدی وزیر از سه بعد مختلف آغاز کردیم تا بتوانیم بفهمیم در زمان راه رفتن او چه شکلی می‌شود. ما پاهای او را از نزدیک اسکن کرده و توانستیم یک جفت کفش بسیار راحت و انعطاف‌پذیر را پرینت کنیم.»

کفش‌های پاشنه‌بلند چاپ سه بعدی + عکس

این کفش به‌طور کامل از ماده «فیلافلکس» ساخته شده است که در پرینت سه‌بعدی به کار می‌رود و بدنه آن نیز با طرح‌های تاخوردگی مارپیچی پوشانده شده است که انعطاف‌پذیری و راحتی آن را بیشتر می‌کند.

کفش‌های پاشنه‌بلند چاپ سه بعدی + عکس

طراح این کفش می‌گوید: «ما با استفاده از الگوریتم لئون توانستیم کفشی را تولید کنیم که در زمان لازم محکم باشد و در زمان لازم نرم شود. این کفش‌ها راحت است و همین راحتی هدف نهایی ما بود.»

کفش‌های پاشنه‌بلند چاپ سه بعدی + عکس

در طراحی این کفش جدا از اندازه‌های فیزیکی بدن، رفتار حرکتی صاحب آن نیز مدنظر قرار گرفته است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *