جمع‌آوری هورمون رشد تقلبی «یوتروپین»

2:40 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۶۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف هورمون رشد تقلبی یوتروپین هشدار داد و از جمع‌آوری این هورمون رشد تقلبی از بازار مصرف خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی میزان، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طی نامه از معاونان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است که این محصول را در اسرع وقت از بازار مصرف جمع آوری کنند اظهار داشت: به دلیل مشاهده نمونه تقلبی فراورده هورمون رشد با نام تجاری یوتروپین (Utropin) 4 واحدی شرکتLG life Sciences با شماره سری ساخت UTR14014 و تاریخ تولید 08.02.2014 در بازار دارویی و غیر قابل تفکیک بودن اصل این دارو از نمونه تقلبی، به منظور انجام پیگیری های لازم تا اطلاع ثانوی غیر قابل مصرف اعلام میگردد.

وی همچنین خطالب به تمامی داروخانه‌ها، بیماران و شاغلین حرف پزشکی اعلام کرد: اخیرا داروی تقلبی شبیه داروی یوتروپین (Utropin) 4 واحدی شرکت LG life Sciences در بازار مشاهده شده است که غیرقابل مصرف است. از آنجا که داروی اصل با این نام و شماره سری ساخت نیز در بازار موجود است، تنها روش تفکیک اصل این دارو از تقلبی آن استعلام شناسه اصالت و دریافت پیغام صحیح از سامانه "تی تک" سازمان (www.ttac.ir) یا سرویس پیامک 20008822 است.
دکتر پیر صالحی در خاتمه سخنانش موارد زیر را نیز جهت جلوگیری از دریافت محصولات تقلبی متذکر شد:

1- به هیچ نحو داروی فاقد برچسب، برچسب مخدوش و کنده شده، فاقد لایه خراشیدنی یا برچسب ناخوانا را دریافت نکنید.

2- شماره زیر لایه خراشیدنی را فقط از سامانه و تلفن سازمان www.ttac.ir و 20008822 استعلام، در صورت تایید، دارو را مصرف کنید.

3-از داروساز داروخانه در این موارد اطلاعات کامل را دریافت نمایید. هر گونه مشکل را به معاونت غذا و داروی دانشگاه یا سایت ttac اطلاع دهید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *