رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور حکم ملاقات فرزندان طلاق با دادگاه است/حضانت مالی کودکان بالغ کمتر از 18 سال منتفی است

10:20 - 08 مهر 1393
کد خبر: ۸۹۳۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: اداره حقوقی معاونت حقوقی قوه قضائیه در تازه ترین نظر حقوقی، در پاسخ به دعوای ملاقات حضانت کودکان کمتر از 18 سال این امر را منوط به رای دادگاه دانست و حضانت مالی کودکان بالغ کمتر از 18 سال را منتفی اعلام کرد.


: اداره حقوقی معاونت حقوقی قوه قضائیه در تازه ترین نظر حقوقی ارئه شده خود در پاسخ به دعوای ملاقات حضانت کودکان کمتر از 18 سال این امر را منوط به رای دادگاه دانسته و حضانت مالی کودکان بالغ کمتر از 18 سال را منتفی دانسته است.

 به گزارش خبرنگار حقوقی میزان: اداره کل حقوقی معاونت حقوقی قوه قضائیه به تازگی در جدید ترین نظرات مشورتی خود در پاسخ به چندین موضوع مهم حقوقی، اظهار نظر کرده است.

 پاسخ اداره حقوقی در مورد پرسشی مبنی بر مفاد 45 قانون حمایت از خانواده که بیان می دارد رعایت غبطه و مطلحت کودکان و نوجوانان در کلیه تصمیمات دادگاه ها و مقامات اجرایی الزامی است که علاوه بر کودکان، نوجوانان را هم شامل می شود، آیا دعاوی ملاقات یا حضانت طفل بالغ کمتر از 18 سال قابل استماع و رسیدگی می باشد یا خیر؟ چنین است: حضانت طفل بالغ کمتر از 18 سال مستند به ماده 1210 قانون مدنی وآراء وحدت رویه دیوان عالی کشور موضوع حضانت مالی در دختر 9 سال و پسر 15 سال  منتفی است.

 

همچنین در ادامه نظر حقوقی این اداره آمده است: در مورد ملاقات فرزند بالغ کمتر از 18 سال با توجه به منطوق ماده 45 قانون حمایت از خانواده مصوب 1391، چنانچه مصلحت و غبطه کودک یا نوجوان ایجاب کند، صدور حکم ملاقلات چنین فرزندی باهر یک از والدین و تهیه الزامات آن توسط دیگر بلا اشکال است و احراز این امر با دادگاه است.

 

گفتنی است اداره حقوقی معاونت حقوقی قوه قضائیه با مرکزیت حقوقدانان و اساتید و قضات با سابقه کاری و توان علمی بالا جایگاه ویژه ای در صدور احکام قضایی دارد و قضات و تصمیم گیران حوزه قضایی موراد حقوقی مهم جامعه و امر قضاوت را با طرح پرسش از این اداره دریافت می دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *