رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران آب تهران وارد مرحله تازه‌ای شد/ تونل کشی اضطراری برای تامین آب تهران

9:50 - 08 مهر 1393
کد خبر: ۸۹۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران اعلام کرد: با پایان یافتن آب سدهای لار و لتیان بحران آب تهران وارد مرحله تازه‌ای شد.

: مدیرعامل آب منطقه ای استان تهران اعلام کرد: با پایان یافتن آب سدهای لار و لتیان بحران آب تهران وارد مرحله تازه ای شد.

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که برای تامین آب سد های تهران منتظر بارش های پاییزی هستیم عنوان کرد: با توجه به این که از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون در استان های شمالی کشور بارش های مکرر داشتیم اما در استان تهران هیچ بارشی صورت نگرفته است و امید ما برای تامین آب سد لار و لتیان تبدیل به نا امیدی شده است.

وی میزان آب مورد نیاز سدهای تهران را 70 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: به منظور تامین آب شرق تهران که در شرایط اظطراری قرار دارد هم اکنون در حال حفر 30 حلقه چاه هستیم که کسری آب منطقه سد لار را از طریق سد ماملو تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به طرح انتقال آب، پیشنهاد داده است که اعتبار مورد نیاز تنها برای یک طرح بالغ بر 800 میلیارد تومان خواهد بود که با اجرای آن، انتقال آب از حوزه لار به سمت تهران دو برابر می شود.

ارتقایی، از بهره برداری تصفیه خانه هفت استان تهران خبر داد و اعلام کرد: این تصفیه خانه هم اکنون 2.5 میلیون متر مکعب آب تهران را به منطقه جنوب و شرق تهران منتقل می کند.

احداث تونل برای جلوگیری از هدر رفت آب سد لار
مدیرعامل آب منطقه ای استان تهران، از برنامه جدید وزارت نیرو برای احداث تونل خبر داد و گفت: در نظر داریم برای پیگشیری از هدر رفت آب سد لار با حفر تونل 29 کیلومتری آب سد لار را به لتیان منتقل کنیم.

پیشتر محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان تهران نیز پیشتر اعلام کرده بود با وجود درخواست های بیشمار این شرکت برای صرفه جویی 20 درصدی مشترکان در مصرف آب، در سه ماهه ابتدای سال جاری، نه تنها این صرفه جویی حاصل نشده بلکه میزان مصرف آب 2.5 درصد نیز افزایش یافته است.

وی همچنین اعلام کرده بود که در زمان حاضر، سامانه منابع آبی شرق تهران در مقایسه با سال گذشته 50 درصد و سامانه منابع آبی غرب تهران نیز 30 درصد با کاهش آب مواجه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *