نرخ بیکاری بالای 40 درصد/ از هر 10 مراجعه کننده 9 نفر درخواست کار دارند

9:43 - 08 مهر 1393
کد خبر: ۸۹۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وضعیت بیکاری در جامعه بسیار وخیم و شدید است و نرخ بیکاری در برخی از مناطق و استان ها به ویژه مناطق محروم به بالای 40 درصد است.

: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وضعیت بیکاری در جامعه بسیار وخیم و شدید است و نرخ بیکاری در برخی از مناطق و استان ها به ویژه مناطق محروم به بالای 40 درصد است.

اسماعیل جلیلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص مهم ترین مشکل و دغدغه کشور افزود: در حال حاضر مهم ترین و بزرگ ترین مشکل جامعه کنونی ما بیکاری است و در حوزه انتخاباتی بنده نرخ بیکاری بالای 40 درصد است.

وی با بیان اینکه البته بحران بیکاری در استان های مختلف متفاوت است، اضافه کرد: یکی از مهم ترین کارهایی که باید در دستور کار باید ساماندهی وضعیت موجود است، دولت باید به دنبال ایجاد اشتغال باشد و برنامه ریزی ها باید برای جذب نیروی کار جوان در جامعه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بیکاری به بزرگترین دغدغه جوانان نیروی های آماده به کار با سواد تبدیل شده است که باید برای رفع مشکل بیکاری تصمیم جدی گرفته شود.

جلیلی تصریح کرد: افزایش نرخ بیکاری در جامعه تبعات و پیامدهای منفی به دنبال دارد و به صورت ناهنجاری های مختلف در جامعه بروز می کند بنابراین باید توجه جدی به این موضوع صورت گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *