سازمان بازرسی کل کشور نتیجه بررسی سقوط هواپیمای آنتونوف را اعلام می کند

9:41 - 08 مهر 1393
کد خبر: ۸۹۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نتیجه بررسی این سازمان در ارتباط با پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف 140هفته آینده اعلام می شود.

: رئیس سازمان بازرسی کل کشور  گفت: نتیجه بررسی این سازمان در ارتباط با پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف 140هفته آینده به مراجع ذیربط اعلام می شود.

ناصر سراج در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان با بیان اینکه نتایج گزارش ها محرمانه است اظهار کرد: نتایج بررسی پرونده تحقیقات درخصوص سقوط هواپیمای تهران -طبس هفته آینده به مراجع ذیربط اعلام می شود و در صورت صلاحدید اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش ، چندی پیش رئیس سازمان هواپیمایی کشور علت اصلی وقوع سانحه ایران 140 را نقص فنی اعلام کرد و گفت: عدم کنترل مسیر و از کارافتادن موتور هواپیما موجب سقوط هواپیمای آنتونوف 140 شد.

علیرضا جهانگیریان در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته 5 نفره بررسی سانحه بیان کرد: این کمیته شامل 11 کارگروه تخصصی است که تا به امروز 14 جلسه آن تشکیل شده است.

او با بیان اینکه سانحه هوایی مجموعه ای از عوامل محیطی و خطای انسانی را در بر می گیرد، گفت: موتور اصلی عامل وقوع سانحه بوده است و به همین منظور موتور از کار افتاده را به آزمایشگاه منتقل کردیم که باید طبق قوانین بین المللی شرکت های طراح و سازنده موتور پاسخگو باشند.

به گفته وی هواپیمای آنتونوف 140 در سال 79 گواهینامه پرواز از سوی کشوری مشترک منافع دریافت کرد و اولین فروند در سال 80 مونتاژش در ایران به پایان رسید.

گفتنی است؛ 19 مردادماه امسال یک فروند هواپیمای ایران 140 ساعت 9:25 دقیقه صبح پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد که این حادثه 48 کشته و مجروح برجای گذاشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *