رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اغذیه فروشی‌های کوچک حق گرفتن مالیات 8 درصدی از مشتری ندارند

17:55 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه اغذیه فروشان با بیان اینکه 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده اغذیه فروشان و فست فودها، فقط مختص واحدهای شرکتی است، گفت: واحدهای کوچک حق گرفتن این 8 درصد را از مردم ندارند.

: رییس اتحادیه اغذیه فروشان با بیان اینکه 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده اغذیه فروشان و فست فودها، فقط مختص واحدهای شرکتی است، گفت: واحدهای کوچک حق گرفتن این 8 درصد را از مردم ندارند.

اسدالله احمدی شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه واحدهای صنفی ما مشتمل بر دو گروه هستند، گفت: گروهی که شخصیت حقوقی دارند و گروهی دیگر که شخصیت حقیقی دارند.

رییس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: تمام حقوقی‌ها به صورت شرکتی هستند که این 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده به آنها تعلق می گیرد، این شرکت‌ها تعدادشان بسیار کم بوده و انواع برندهای معروف هستند.

وی افزود: مغازه‌های فست فود و اغذیه فروشان کوچک نباید این 8 درصد را از مشتری محاسبه کنند البته رستوران ها و اغذیه فروشان بزرگ هم شامل این قانون می‌شوند.

احمدی شهریور با بیان اینکه در حال حاضر آرامش در بازار حاکم است گفت: مشکلی در حوزه مواد غذایی وجود نداشته و در آینده افزایش قیمتی هم در این صنف نخواهیم داشت.

وی در خصوص قانون بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد بابت هر تراکنش، گفت: گرفتن کارمزد ازتراکنش از مشتری قابل قبول نیست اما متاسفانه اگر این اتفاق بیفتد، صنف ما صد در صد با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته وی، فرهنگ جامعه به سمتی سوق داده شده که استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی خود پرداخت در بین مردم رواج یافته و مشتریان از کارت‌ها استفاده می‌کنند به همین خاطرنباید با اجرای چنین قانونی، مردم را به زمان گذشته و استفاده از پول نقد باز گردانیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *