ورود مباحث حقوقی به کتب درسی مقطع ابتدایی از امسال

15:57 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار مباحث حقوقی به زبان ساده وارد کتاب های درسی مقطع ابتدایی شده است.

: وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار مباحث حقوقی به زبان ساده وارد کتاب های درسی مقطع ابتدایی شده است.

علی‌اصغر فانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تدریس مباحث حقوقی در مدارس اظهار کرد: با توجه به ضرورت آشنایی همه اقشار جامعه با مباحث حقوقی پیش از شروع سال تحصیلی جدید و چاپ کتب درسی به نحوی برنامه ریزی کردیم که مباحث حقوقی وارد کتاب های درسی شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه مفاهیم و آموزش های مرتبط با آن در سنین پایین می تواند به داشتن جامعه ای قانون مدار و نظام مند کمک کند، تصریح کرد: واقعیت این است که آموزش از سنین پایین نقش مهمی در نهادینه شدن آن دارد،

فانی خاطرنشان کرد: براین اساس امسال برای نخستین بار در کشور برخی از مفاهیم حقوقی، ساده نویسی و به کتاب های درسی اضافه شد. به عبارتی در سال تحصیلی جاری مباحث و مفاهیم حقوقی در قالب آموزش رسمی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درادامه تصریح کرد: مباحث حقوقی برای دانش‌آموزان دبستانی شروعی برای آشناییت با مباحث حقوقی توسط همه مردم جامعه است تا با قوانین و شیوه های اجرای آن آشنا شوند.

فانی با اشاره به توجه رئیس جمهور به مباحث حقوقی و تاکید بر فرهنگسازی در این باره در خاتمه تاکید کرد: حقوق کودک از جمله برنامه ها و سیاست هایی است که رئیس جمهور پی گیر آن است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *