تلاش برای اجرایی شدن پرداخت‌های بلاعوض به مینی‌بوس‌های فرسوده

15:07 - 07 مهر 1393
کد خبر: ۸۸۶۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تا پیش از تصویب قوانین جدید تلاش می کنیم با اقدامات قانونی بتوانیم شرایط را برای پرداخت های بلاعوض به مینی بوس های فرسوده و حذف خودروهایی که منجر به آلودگی هوا می شوند، فراهم کنیم.

: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تا پیش از تصویب قوانین جدید تلاش می کنیم با اقدامات قانونی بتوانیم شرایط را برای پرداخت های بلاعوض به مینی بوس های فرسوده و حذف خودروهایی که منجر به آلودگی هوا می شوند، فراهم کنیم.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که در گذشته طرح هایی برای جایگزینی مینی بوس های فرسوده داشتیم که یکی از منابع مهم آلودگی در شهر ها به شمار می رود، اظهار کرد: متاسفانه روند اجرای این طرح ها متوقف شد.

وی ادامه داد: در این طرح ها قرار بود برای نوسازی هر مینی بوس فرسوده 200 میلیون ریال شهرداری و 200 میلیون ریال هم سازمان محیط زیست به عنوان کمک بلاعوض اختصاص دهند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: همچنین سازمان نوسازی ناوگان 200 میلیون ریال وام و 30 میلیون ریال نیز بابت اسقاط برای این مینی بوس های فرسوده در نظر گرفت.

ابتکار خاطرنشان کرد: با تسهیلات در نظر گرفته شده مالکان مینی بوس های فرسوده با آورده بسیار کم و در حدود 3.5 میلیون تومان می توانستند، خودروهای خود را تعویض کنند. اما سازمان محیط زیست امسال نتوانست حتی بخش کوچکی از این مبلغ را تهیه کند، زیرا این سازمان یک دستگاه دولتی است و باید برای پرداخت کمک های بلاعوض مجوزهای لازم را از دولت اخذ کند.

وی گفت: با توجه به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی امیدواریم بتوانیم قوانینی را در مجلس به تصویب برسانیم تا محدودیت های قانونی یا ضعف هایی را که قانون برای حفاظت از محیط زیست پیش پای سازمان قرار داده است، مرتفع شود.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان تاکید کرد: تا زمان بازنگری در قوانین زیست محیطی در کشور با اقدامات قانونی که صورت گرفته است امید داریم بتوانیم شرایط را برای پرداخت های بلاعوض به مینی بوس های فرسوده و حذف خودروهایی که منجر به آلودگی هوا می شوند، فراهم کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *